Alexandru Holicov, fondatorul platformei educaţionale Adservio: „Am știut tot timpul că ceea ce fac are valoare și schimbă în bine comunitatea și școala. Drumul spre succes nu este lin“

0
607

În urmă cu 15 ani, când în România nici nu se vorbea de digitalizarea sistemului de educație, Alexandru Holicov punea bazele platformei Adservio.  După o investiție substanțială de timp și resurse financiare, astăzi platforma educațională acoperă de la grădiniță până la liceu și este folosită de peste 1000 de unități de învățământ preuniversitar, punând zilnic în contact zeci de mii de cadre didactice, elevi și părinți.

Anul trecut compania a obținut o primă finanțare de la Fondurile de Investiții Catalyst Romania de 2 milioane de euro pentru a continua extinderea pe piața internațională și a dezvolta un nou produs Adservio Campus pentru mediul universitar.

În România, în acest moment, digitalizarea școlilor a ajuns la 15-20%. Mai este de muncă, dar lucrurile pot fi accelerate și cu implicarea autorităților, proiecte prin PNRR, avem și buget și legislație – Alexandru Holicov

Ești cunoscut ca ieșeanul care și-a popus să digitalizeze școlile din România. La 15 ani distanță de la momentul de debut al businessului, simți că ai reușit ce ți-ai propus?

Sunt ieșean, dar am în echipă colegi din toată România, alături de care am reușit să obțin rezultatele din cei 15 ani. Când am pus bazele businessului nu se vorbea de digitalizare în România și mulți profesori din școlile cu care interacționam nici nu înțelegeau de ce este nevoie de un astfel de proiect.

De unde a pornit ideea platformei, având în vedere că în urmă cu 15 ani școlile nu erau dotate cu laptopuri sau nu aveau toate conexiune la internet?

Primii 10 ani din evoluția companiei au fost în întuneric. În 2008 am început, iar în 2009 am implementat proiectul la primul liceu din Iași. Până în 2017 aveam 35 de unități școlare care foloseau platforma. În 2017 am avut un parteneriat cu o companie de telecomunicații și până la finalul anului 2019 platforma era implementată în peste 200 de unități școlare. În momentul pandemiei, chiar dacă platforma era gândită pentru școala deschisă, nu pentru conceptul de școală de la distanță, am depășit 1 500 de unități școlare care au folosit platforma. Pe timpul pandemiei am oferit serviciile platformei în mod gratuit. În prezent, avem peste 1000 de școli care plătesc serviciile noastre și se bucură de toate beneficiile platformei.

Ce servicii oferă platforma educaţională Adservio?

În 2020, în plină pandemie, cuvântul Adservio era în top 3 căutări pe Google. În anii următori, am fost numărul 1 la căutări pe domeniul educației. În prezent, Adservio este o platformă care acoperă tot intervalul de la grădiniță până la liceu. Noi ne-am focusat pe tot ce înseamnă educație și relația între familie și școală – părintele are o aplicație pe telefon, unde are notificări cu privire la activitatea copiilor. Este un mod de comunicare civilizat și organizat, ai un istoric, ai tot parcursul educațional al elevului. O noutate pe care o avem este dezvoltarea unui sistem bazat pe blockchain referitor la parcursul educațional al elevilor: de la grădiniță până termină facultatea. Beneficiile sunt mari pentru părinți, profesori și managementul școlii: în momentul în care ai implementat Adservio, toată partea de birocrație- rapoarte, statistici, catalog – sunt în format electronic. Elevii au conturi separate pentru a comunica, au grupuri de lucru, pot participa la lecții, au acces la bibliotecă digitală, dezvoltare personală, teste de autocunoaștere, acces la facultăți (foto, video, date despre admitere, informații pentru un viitor student). Modulul de admitere este integrat cu un test de autocunoaștere pe partea de carieră, prin care elevilor le este arătat la final un profil cu direcțiile în care ar putea să se dezvolte, ce facultăți și joburi pot să aleagă. În viitorul apropiat vor avea un buton pentru a aplica direct din Adservio la facultate, pentru a achita taxa și a realiza tot procesul de înscriere.

Cum a fost perioada pandemiei pentru business?

Pandemia a venit cu părțile ei rele, dar a mișcat acest sistem de educație, pe care eu de 12 ani mă chinuiam să îl schimb. Atunci când profesorii au fost puși în fața situației din pandemie, au fost înțelese beneficiile platformei. Și mama mea, cadru didactic, a început să o folosească tot în pandemie și acum îmi arată cum o ajută aplicația de pe telefon și ce beneficii i-a adus platforma. Un tool de corectare a temelor l-am dezvoltat chiar pe baza feedback-ului primit de la mama mea. Primea multe teme, trebuia să le descarce/încarce. Prin acest tool poți să primești tema, să corectezi și să dai feedback copilului chiar în platformă.

Te-a influențat în dezvoltarea produsului și faptul că mama ta lucrează în sistemul de educație?

Acum 15 ani nu exista un proiect mare în acest sens, erau proiecte mici la nivel de școli. Platforma a venit mult înaintea vremurilor, în ceea ce privește sistemul de educație. Poate dacă îl începeam în 2008, în SUA, lucrurile ar fi stat altfel. Dorința noastră cea mai mare a fost să lăsăm în urmă noilor generații un sistem educațional mai bun, conform business lider.

Cât la sută simți că ai reușit să digitalizezi sistemul de educație din România?

Ne dorim să mai schimbăm multe lucruri. În România, în prezent, la nivel de legislație, lucrurile încep să se miște. Ministerul Educației a înțeles că este nevoie de digitalizare. Au apărut și anumite norme. Până în 2024 eu văd digitalizat sistemul de educație din România. Cred că este obligatoriu ca o școală să aibă o platformă cum este Adservio, este baza digitalizării. Beneficiile pot fi văzute în mai puțin de un an: comunicarea școală-familie, avantaje pentru profesori și elevi. În România, în acest moment, digitalizarea școlilor a ajuns la 15-20%. Mai este de muncă, dar lucrurile pot fi accelerate și cu implicarea autorităților, proiecte prin PNRR, avem și buget și legislație.

5 1 vote
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments