Sâmbătă seara, o locomotivă a intrat în trenul de călători Galați-Mărășești. În accident, a murit o angajată CFR în vârstă de 53 de ani.
Gina Basoc, de 53 de ani, este șefa de tren care și-a pierdut viața, sâmbătă seară, în urma accidentului feroviar produs în Gara CFR.
Potrivit medicilor de la Spitalul Județean de Urgență, femeia a făcut cinci stopuri cardio-respiratorii.
Conform profilului de Facebook, Gina Basoc era din comuna Tudor Vladimirescu din Galați, a studiat Științe Juridice și Politice la Universitatea „Dunărea de Jos“ din Galați și avea o fetiță.
Ultimul mesaj trimis de angajata CFR are acum altă conotație
Fina ei a postat un mesaj emoționant pe Facebook: „«Să mi aduci și mie un buchet cu flori». Ultimul mesaj transmis de tine către mama. Acum, acest mesaj are o altă însemnătate.. Să ai grijă de micuța Teodora de acolo de sus, nașa. Să o ajuți să treacă peste durerea asta și să nu se dea bătută! O să fii pomenită până când o să murim. Toată lumea știe ce suflet mare ai avut și ce mamă specială ai fost care și a dat și ultima respirație pentru binele familiei. Rămas bun…“.
Și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a transmis un mesaj de condoleanțe familiei Ginei Basoc: „În momente de grea încercare, niciun cuvânt nu poate alina pierderea persoanei dragi, suferința și durerea. În urma accidentului feroviar din Galați în care conductorul trenului R7576 și-a pierdut viața, transmit sincere condoleanțe familiei îndurerate. Ca ministru al Transporturilor, am decis o serie de măsuri menite să crească nivelul de siguranță al călătorilor, dar și al personalului CFR Călători. De asemenea, vreau ca standardele tehnice în sistemul feroviar să fie asigurate mereu la cei mai buni parametri pentru ca asemenea tragedii să nu se mai repete“, a postat ministrul pe Facebook.
În accidentul din Gara Galați, au fost patru persoane rănite: doi călători, mecanicul locomotivei și șeful de tren.
După cercetarea la faţa locului de către poliţiştii din cadrul Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Galaţi, s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai funcționat.