A7-sectorul Pașcani Suceava. Subcontractantul, firma Egis spune ca, pentru a reduce întrzaierile acumulate se lucrează în paralel la SF și etapele de obținere a avizelor și a procedurilor de mediu. Greu de spus dacă vor reuși. Totuși, conducerea Cj Suceava pare mulțumită.
– sectorul Suceava – Siret:
Contractantul, firma Search Corporation,: astăzi nu avea nici un utilaj în teren. Pe acest sector se continua bătaia de joc,de acum binecunoscută.
A8. Dupa cum cred ca stiti, licitatia de proiectare și execuție, FIDIC galben, a celor doua capete, Motca – Vânători și Miercurea Nirajului – Tg Mureș, a fost amânată pentru o data încă necunoscută. CNAIR, spune ca a răspuns la cele 700 de întrebări menite sa clarifice anumite aspecte tehnice și probabil și financiare puse în prima faza de firmele înscrise la licitatie. Așteptam cu nerăbdare ziua când se va relua procedura de licitație. Timpul trece, riscul de ratare a acestui obiectiv creste
Sectorul montan, Vânători-Miercurea Nirajului, se afla în procedura de obținere a acordului de mediu. Problema de fond, lipsa Studiului de fezabilitate si perspectiva neclară de rezolvare a acestei probleme, ne da mari bătăi de cap. . Raportul BEI – PASSA, despre care se vorbește de atâta vreme, încă nu a fost predat către CNAIR în forma finală.
Pe tronsonul Pașcani – Iași – Ungheni, lucrurile stau în felul următor: contractantul, firma Consitrans, spune ca, pana la Letcani mai sunt de forat cca 2000 m liniari, dar vor aduce în teren 5 utilaje. Pe sectorul Letcani – Ungheni, incepand cu săptămâna următoare vor mobiliza un utilaj. În paralel, este pornita procedura de mediu și se încearcă obținerea avizelor necesare de la celelalte instituții ale statului interesate de acest proiect. Cand, cum, vom vedea! În discuțiile de astăzi nu au fost avansate niște termene clare.
Dx Bacău – Piatra Neamț : firma contractanta, Search Corporation, cauta în continuare motive sa tina blocat acest proiect important pentru Moldova. CNAIR a promis sancțiuni, dar încă nu le-a aplicat.
Dx Focsani – Brăila : firma contractanta, Acciona, in continuare, „in lupta lor pe viata și pe moarte de a finaliza acest SF”, întâmpină probleme de acces care spun ca nu le pot rezolva singuri. Este vorba de conducerea unei ferme pomicole care, spun ei, nu le permit sa treacă cu utilajele pe proprietatea lor. Cucuri
O alta problema importanta discutata astăzi, a fost cerere ONG-urilor ca la următoarea ședința sa avem un punct de vedere clar asupra evoluției proiectelor aflate în faza de execuție.(A7 Ploiești – Pașcani). Deși cei din conducerea MT, CNIR Și CNAIR nu au fost încântați de cererea noastră, motivând ca contractele de execuție au caracter confidențial, – complet fals,- totuși, au promis ca pana data viitoare, adică peste doua săptămâni, vor încerca să-l înduplece pe Directorul Pistol sa facă un pustiu de bine și sa prezinte public stadiul fiecărui sector aflat în execuție.