Zeci de turiști care trebuiau sa ajungă la Cluj-Napoca ar fi fost dați jos din avionul WIZZ AIR, la Bologna, în Italia. Oamenii spun că au fost lăsați de izbeliște în Aeroport.
Incidentul s-a petrecut joi dimineața. Toți pasagerii au fost coborâți din avion, majoritatea fiind din Transilvania.
„Ne-au tinut 3 ore și jumătate la îmbarcare in Bologna, iar apoi am mai stat o ora in avion îmbarcați. Au zis ca nu pot zbura, pentru ca piloții au depășit timpii de zbor si ne l-au dat jos.
Am stat toti din avion în aeroport și nu a venit nimeni de la Wizz cu explicații sau soluții.
La ora 6.50 cursa a fost anulată si fiecare să ne descurcăm pe cont propriu, fără cazare, fără transport”, ne-a relatat Dan, un turist clujean blocat in Aeroport, cu familia, relatează Știri de Cluj.
Oamenii regretă că au coborât din avion
„Au exploatat piloții cu buna știință. Știau ca depășesc orele de zbor, dar nu le-a pasat. Companie de doi lei. Sunt mulți oameni fără bani să ajungă la Cluj. E vai de noi românii. Ma întreb dacă la fel fac și cu călătorii din Ungaria.
Pe mine ma costa 1500 de euro sa ajung acasa. Îi voi da in judecată”, a mai spus un călător frustrat.
În replică, Wizz Air a confirmat situația produsă pe Aeroportul din Italia și aduce clarificări.
„Wizz Air confirmă că zborul W4 3394 de la Bologna la Cluj-Napoca a fost anulat din cauze operaționale – un timp prelungit de așteptare, cauzat de lipsa de controlori de trafic aerian care alocă sloturile de decolare și aterizare combinat cu numărul mare de zboruri gestionat de aceștia, situație specifică sezonului de vară, foarte aglomerat, ceea ce a condus la expirarea timpului de zbor regulamentar al echipajului, o situație ce nu putea fi prevăzută.
Zboruri reprogramate
Pasagerii au fost notificați despre situație prin sms/e-mail și în concordantă cu regulamentele în vigoare și politica companiei pot opta pentru 120% credit de companie, rambursarea banilor achitați sau reprogramarea pe un alt zbor în limita locurilor disponibile.
Din cauza indisponibilității opțiunilor de cazare, pasagerii au fost îndrumați să caute soluții individual, având ulterior opțiunea să solicite pe website-ul companiei restituirea sumei achitate, într-o valoare rezonabilă, pe baza documentelor care atestă rezervarea camerei de hotel.
Wizz Air își cere scuze pasagerilor pentru orice neplăceri cauzate și reamintește că face toate eforturile posibile pentru a evita perturbările, anularea unui zbor fiind ultima opțiune după ce s-au luat toate măsurile pentru operarea sa”, au precizat cei de la Wizz Air.