Prin urmare, proprietățile afectate vor fi evaluate în vederea exproprierii, iar deținătorii se vor putea adresa instanței dacă despăgubirile nu sunt pe măsură.
CNAIR nu modifică traseul A8 care afectează mai mulți proprietari, la Iași
Proiectul va merge mai departe cu forajele lăsate la urmă pe acest sector.
Consitrans mai are de efectuat 1750 ml de foraje pe sectorul 3, restul sectoarelor fiind finalizate, și estimează că până la finalul lunii le termină și pe acestea, am aflat de la Irinel Bucur, activist pro-autostradă.
Nodul prevăzut la Horlești, pentru conexiunea cu DJ 282, rămâne și el pe hartă, între cele de la Lețcani și cel de la nord de Vulturi.
Cât privește drumurile de legătura spre Aeroportul Iași și Spitalul Regional de Urgență, va fi încheiat un subcontract pentru realizarea studiului de fezabilitate și pentru obținerea acordului de mediu.
Calea de acces respectivă ar urma să aibă două benzi pe sens, va porni din bd. C.A. Rosetti, va ajunge la SRU, apoi la Aeroport și se conecta la autostradă prin Rediu Aldei sau pe alt traseu care va fi stabilit ulterior.
La Rediu au fost câteva dezbateri publice legate de traseul Autostrăzii Unirii. În martie, au fost invitați la ședința Consiliului Local Cătălin Urtoi, consilier onorific al ministrului Transporturilor, și Irinel Bucur.
Ei au explicat atunci că traseul autostrăzii este stabilit, dar au fost de acord că există situații excepționale care ar mai putea schimba ceva. Cătălin Urtoi i-a invitat pe primarul Ciprian Grosu și pe președintele de ședință Sebastian Baciu la sediul CNAIR pentru discuții privind situația ivită.