ANPC si ANAF au pus ochii pe influenceri, pe care-i acuza ca fac zeci de mii de euro din reclama mascata

0
118

Influencerii au intrat in vizorul ANPC-ului. Inspectorii de la Protectia Consumatorului sunt cu ochii pe reclamele pe care vedetele le fac pe retelele sociale si nu precizeaza ca sunt parteneriate platite. Pana acum 10 influenceri au primit instiintari de la autoritati prin care li se cerea sa isi anunte fanii cand promoveaza un brand. Legislatia in domeniu este lacunara, asa ca nu toate postarile platite sunt marcate ca atare.

Retelele de socializare sunt pline de clipuri ale influencerilor, insa nu toate sunt marcate ca fiind parteneriate platite, iar fanii pot crede ca influencerii impartasesc cu ei experientele lor sincere si fara interese motivate financiar. Ca sa evite acest lucru, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a inceput o campanie prin care verifica conturile de Instagram ale romanilor cu statut de influencer in mediul online.

Romania are o legislatie privind publicitatea si plasarea de produse, insa nu exista specificatii clare in ceea ce-i priveste pe influenceri si retelele sociale. In aceste conditii, statului ii este greu sa-i sanctioneze pe cei care nu isi anunta fanii ca postarea lor este o reclama”, spune presedintele ANPC, Horia Constantinescu.Si Fiscul a pus ochii pe influenceri, numai anul trecut, aproape 130 de de influenceri fiind controlati de inspectorii ANAF. Pentru aproape jumatate dintre ei s-au emis decizii de impunere pentru suma totala de 6,5 milioane de lei, bani nedeclarati. Contactati de Stirile TVR, mai multi influenceri au refuzat sa vorbeasca despre acest subiect. Pentru promovarea unor produse pe internet, influencerii pot castiga chiar si cateva zeci de mii de euro.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments