Un drum strategic din România riscă să piardă finanțarea de 1,9 mld. de euro din bani europeni. Autostrada A7 Ploiești – Pașcani este într-o mare întârziere, cu cel mai avansat tronson ajuns abia la 20%.
Un drum strategic din România riscă să piardă finanțarea de 1,9 mld. de euro din bani europeni. Autostrada A7 Ploiești – Pașcani este într-o mare întârziere, cu cel mai avansat tronson ajuns abia la 20%.
Autostrada A7, denumită și Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române este o autostradă aflată în construcție în România.
Primele construcții pe o porțiune din ea au fost începute în 2016 și abandonate în anul următor, pentru a fi reluate de un nou constructor abia în primăvara lui 2019.
Acum proiectul se află din nou în pericol pentru că riscă să piardă banii europeni din PNRR: Autostrada A7 Ploiești – Pașcani este într-o mare întârziere, cu cel mai avansat tronson ajuns abia la 20%.
Valoarea totală estimată a proiectului este de 6,7 miliarde de euro (cu TVA), alocarea aferentă din PNRR fiind în sumă de 1,949 miliarde de euro.
„Pe primele tronsoane dintre Buzău și Ploiești ar trebui să circulăm în primăvara anului viitor.
Nici pomeneală de așa ceva, cele două sectoare în lucru băltesc la circa 20% stadiu în teren.
De ce? Combinația standard de erori în proiectul tehnic al CNAIR și constructori care nu fac față.
Nici dincolo de Buzău spre Pașcani lucrările nu arată cu mult mai promițător”, a transmis Horațiu
Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, într-o postare pe rețelele de socializare.
Autostrada Moldovei A7 are 320km și costă circa 4 miliarde de euro
Contractul de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 600 milioane euro, este destinat sprijinirii realizării unor secţiuni din cadrul autostrăzii A7 în lungime de 319 km (sectorul Ploieşti – Paşcani), arată comunicatul de presă al Guvernului în luna mai.
Valoarea totală estimată a proiectului este de 6,716 miliarde euro (cu TVA), alocarea aferentă din PNRR fiind în sumă de 1,949 miliarde euro.
Diferenţa, până la concurenţa valorii totale, urmează a fi acoperită de la bugetul de stat, împrumutul în valoare de 600 milioane euro vizând acoperirea parţială a acestei contribuţii a bugetului de stat.
Data limită de tragere a Imprumutulul, aşa cum a fost convenită luând în considerare inclusiv politica BEI, este de 4 ani de la data semnării contractulul de finanţare.
Împrumutul va fi tras în maximum 20 transe, fiecare în valoare de min. 30 milioane euro, mai indică sursa citată.
S-au decalat termenele
Cu toate acestea, decalajele ar fi foarte mari pe mai multe loturi.
„Pe cele 10 tronsoane stadiul în teren variază între 0 și 18%, cu mulți kilometri pe care crește mai mult iarba decât autostrada.
Și, cireașa de pe tort, la Buzău avem un tronson licitat pe 1 iunie 2021 și care nu are încă contract de lucrări parafat.