Ce ne-a încântat și pe noi dragi cetitori zilele acestea festivalul Inimo! Frumos tare, cu mulți cântăreți, multă gargară și poliloghie miloasă cu adânci rădăcini creștine. Părintele Dan s-a întrecut pe sine însuși că deh, a ajuns vedetă, VIP, ce mai…Dintr-un biet părinte paroh, căruia i-a venit la un moment dat ideea de la Duhul Sfânt să ajute niște copchilași bătuți de soartă, sfinția sa a ajuns aproape vedetă rock. Numai nu a mers pe apă pentru ca aproape să-i facă o concurență Șefului Direct. Dar mult mai enteresant ni s-au părut tăt felul de entități care au trecut la următorul pas, cel de profit și cumpărare de imagine, pe schinarea copchilașilor abandonați, părăsiți, poate chiar abuzați în trecut de brute fără suflet. Unul dintre primii și cei mai proeminenți fani ai acestei manifestări caritabile cu cântăreți de marcă, balonașe colorate, fum și lumini a fost chiar Costelușul de la giudeț. Cum am mai zis si noi și în alte ocazii, baronașul de Sculeni nu pierde nici o ocazie de a se însoți de sutane, soboare și alte cele sfinte, în speranța că va scăpa cu o achitare sau cel mult cu sospendare de la Trebonal. Dar nu a lipsit nici cetățeanul Alublaj care s-a tras în poză cu sfântul parinte caritabil, trăgând nădejde că poate, poate se mai miluiește și el cu câteva voturi de la populațiune în planurile lui politichienești cu Hoarda de H’Aur. Mulți alți profitori și vânători de imagine s-au băgat în poză alături de ocrotitorul copiilor ghinioniști, părintele Dan, încercând și ei să se aleagă cu o ciozvârtă din drama celor 10.000 de suflete năpastuite din portofoliul Sfinției Sale. Acu’, nouă strategia de marketing ne-a plăcut. Dar chear ne-a plăcut! Făcută ca la carte, de părintele ajuns, într-un fel, antreprenor, nu-i așa? Sfinția Sa a dovedit, cu această ocaziune, că lucrurile nu trebuie să stea pe loc nici în Biserică, înghețate în proiect doar cu produse arhaice gen nunți, botezuri și înmormântări, cu prea puține variante de afaceri moderne. Părintele nostru e un inovator și poate fi dat ca exemplu și altor monahi despre cum se pot scoate infinit mai multe parale cu un produs bun de marketing religios, pe piața milei și a exploatării nenorocirii unor suflete chinuite. Și incă ce perspective apar! Se poate construi o adevărată industrie, ce mai! Dar vom mai reveni la chestiune și până atunci nu putem decât să îi felicităm pe părinte și asociații săi pentru excelentul proiect dar și pentru punerea în scenă. Sperăm doar ca măcar copchilașii aceia necăjiți să se mai aleagă și ei cu cât de puțin în învălmășeala asta de feztival profitabil pentru toți actorii și spectacol mediatic pe cinste.
Atentionare! Acesta este un pamflet, parțial rupt de realitate dar parțial real și nu merge la cremenal!