Gaură în buget! Cum vrea să cheltuie Cătălin Urtoi banii publici: vrea salarii de 7.300 lei/lună pentru șoferul la CNIR și de 23.000 de lei/lună pentru directori

0
668

În timp ce Guvernul adoptă măsuri fiscale de austeritate, conducerea Companiei Naționale de Investiții Rutiere, la cârmă căreia se află Cătălin Urtoi vine cu propuneri salariale deloc de nelijat.

Gaura din buget se adâncește dacă este să ne raportăm la ultimele propuneri salariale pe care le dorește directorul interminar al CNIR pentru angajații săi.

Un muncitor necalificat, cu studii gimnaziale va avea un salariu de peste 3.300 de lei, iar șoferul poate încasa venituri care pot ajunge la 7.300 de lei pe lună! Un salariu destul de mare dacă este să ne raportăm la cel minim sau mediu.

Secretara este încadrată la o salarizare de 10.500 de lei pe lună, un programator 15.000 de lei, iar un referet Resurse umane  -8.000 de lei. Când vine vorba de specialiștii în infrastructură rutieră, unde sunt scoase la concurs opt posturi pe diferite competențe, salariile pot ajunge și la 23.000 de lei pe lună!

marire-salarii-cnir-2023

Pentru a fi consiliat, Cătălin Urtoi are nevoie de o persoană care va avea o remunerație de 10.000-18.000 de lei, bani la care unii nici măcar nu pot visa într-un an.

Cu siguranță că cele mai mari salarii sunt cele din conducere care pot ajunge la 23.500 lei/lună, la care se adaugă o indemnizație de conducere chiar și de 50% pentru directorul general adjunct.

Premierul Marcel Ciolacu a declarat clar că vor fi eliminate sporurile din sistemul bugetar, însă Cătălin Urtoi trage nădejde că angajații de la CNIR vor primi pe lângă salariul de bază și sporul pentru vechimea în muncă, și altele în funcție de postul ocupat.

De asemenea, ei vor mai primi tichete de masă, cadou de Crăciun, de Paște, de Ziua Femeii și Ziua Copilului.

În plus, salariul directorului general și al directorului economic încasează o indemnizație lunară fixă care nu poate depăși media ultimelor 12 luni din câștigul mediu brut lunar câștigat ca urmare a activității desfășurate conform obiectului principal de activitate înregistrat de societate.

O propunere similară cu cea lansată de directorul CNIR a fost realizată și de directorul CNAIR în timpul Comitetului de Nominalizare și Remunerare, iar grila de salarizare ar urma să fie aprobată de membrii Adunării Generale a Acționarilor, pentru fiecare companie. 

Context

Compania Națională de Investiții Rutiere S.A. – C.N.I.R., companie de importanță strategică națională ce funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor, parcurge în prezent etapele procesului de operaționalizare, în conformitate cu prevederile legale, precum si cu cerintele  Jalonului 78 din PNRR, care prevede ca:

“În mod specific, C.N.A.I.R. își va păstra atribuțiile actuale în ce privește întreținerea drumurilor și investițiile existente, atât la nivel de proiecte majore, cât și minore. Va exista o perioadă de tranziție de 3 ani în care C.N.A.I.R. și C.N.I.R. vor derula în paralel proiecte de investiții, până la operaționalizarea completă a C.N.I.R. și toate proiectele majore de investiții vor fi în administrarea C.N.I.R. .“

5 1 vote
Article Rating


Articolul precedentFinanțare din PNI pentru infrastructura rutieră din comuna Scobinți
Articolul următorAdevăr trucat de șefii CFR în cazul vagoanelor arse în Gara Iași. Paza de la Revizie Vagoane, folosită de directorul CFR Iași la zugrăvirea biroului său de lux
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments