În vreme ce trenurile de stat sunt la pământ, prima locomotivă hibrid, realizată integral în România de două companii private, funcţionează în judeţul Arad. Ingineri din Constanţa au făcut un vehicul ecologic şi puternic dintr-o vechitură de 40 de ani. Locomotiva poate să tragă după ea garnituri lungi de 600 de metri.
Inginerii unei companii din Constanţa au făcut locomotiva hibrid pe carcasa uneia din anii 80. Au păstrat saşiul, cabina de comandă şi au adăugat un computer de bord. Esenţial este generatorul care încarcă bateriile în timp scurt, când este în mers. La staţia de încărcare, locomotiva are bateriile pline în două ore şi jumătate – este gata pentru şase ore de manevre în care tractează trenuri de marfă din terminalul intermodal în staţia Curtici şi în zona de graniţă.
Când bateriile se consumă, mecanicul porneşte motorul diesel care generează energie electrică.
Locomotiva a fost produsă prin colaborarea celor două firme din Constanţa şi Craiova, după un proiect propriu de cercetare şi inovare, care este acum obiectul unui brevet de invenţie. Este dovada că cine vrea poate să facă modernizări, în ţara unde vârsta medie a locomotivelor sare de 50 de ani. Căile ferate române vor să transforme în hibrid acelaşi tip de locomotivă, dar la preţ aproape dublu.