Secțiunea montană a A8 (Miercurea Nirajului- Leghin) are de astăzi indicatorii tehnico – economici aprobați prin Hotărârea de Guvern, a informat miercuri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Astfel, proiectul celor 159 de km din Autostrada Unirii (A8) este cu un pas mai aproape de realizare. Estimat la peste 37 miliarde de lei, acesta reprezintă cel mai scump proiect de autostradă din istoria României.
După parcurgerea acestei etape, se va trece rapid la pregătirea documentației pentru lansarea în licitație a contractului necesar proiectării și execuției, a mai spus șeful Transporturilor.
Pe Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (finanțată prin Programul Transport 2021-2027), cu o valoare totală estimată de 37,48 miliarde de lei (cu TVA inclus), se vor construi:
– 265 de poduri, viaducte și pasaje
– 47 de tuneluri
– 5 noduri rutiere
– 8 spații de servicii
– 8 parcări de scurtă durată
– 2 Centre de Întreținere și CoordonareA8, Autostrada Unirii va avea o lungime de peste 304 km (de la Târgu Mureș la Ungheni) și va asigura legătura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni, pentru a cărui proiectare și execuție a fost deja lansată licitația.