Toate tronsoanele de pe autostrada A7 Ploieşti – Paşcani (Autostrada Moldovei) sunt date în execuţie, după ce ultimul tronson, respectiv lotul 3 Pietroasele – Buzău, a fost adjudecat o asociere turcă.Toţi cei 320 de kilometri ai autostrăzii A7 Ploieşti – Paşcani sunt în execuţie. Anunţul a fost făcut de Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Autostrada Moldovei este a doua autostradă aflată integral în execuţie, după ce, recent, a fost semnat şi ultimul contract de execuţie de lucrări pe axa principală Nădlac – Constanţa, respectiv lotul 1 nord al autostrăzii A0 (autostrada de Centură a Bucureştiului).
„La începutul anului acesta, anunțam câteva premiere pentru infrastructura rutieră a României, printre care și faptul că vom avea încă o autostradă cu contracte de execuție integral, pe fiecare lot în parte.
De astăzi, putem să spunem că toți cei aproximativ 320 kilometri ai Autostrăzii Ploiești-Pașcani (Autostrada Moldovei) #A7 sunt în execuție. Aceasta este a doua autostradă pe care o avem integral în execuție, după ce, în urmă cu puțin timp, am semnat ultimul contract de execuție lucrări pe axa principală Nădlac – Constanța, și anume Lotul 1 Nord al Autostrăzii Bucureștiului #A0.
De astăzi avem contract de execuție lucrări și pentru ultimul lot din Autostrada Moldovei #A7, respectiv lotul 3 Pietroasele – Buzău al Autostrăzii Ploiești – Buzău, semnat cu Asocierea turcă NUROL INȘAAT VE TICARET ANONIM ȘIRKETI – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
Constructorul are la dispoziție 20 luni pentru execuția următoarelor lucrări principale:
– 13,9 km lungime traseu;
– 2 noduri rutiere;
– 8 poduri și pasaje, dintre care un pasaj de complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1260 metri;
1 parcare (stânga/dreapta) tip S3;
– 1 Centru de Întreținere și Coordonare perdele forestiere (35.6247 ha);
– 12 spații de încărcare a autoturismelor electrice.
Valoarea contractului este de 1,09 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență #PNRR, fiind cel mai mare proiect de infrastructură finanțat din acest program.
Finalul anului 2025 ne va găsi cu această autostradă care va face legătura între Moldova și Muntenia dată în trafic, de la Ploiești până la Pașcani”, a scris Ionel Scrioşteanu într-o postare pe Facebook.
Autostrada A7 (Autostrada Moldovei) este împărţită în 13 tronsoane
Traseul autostrăzii a fost împărțit în 13 tronsoane, 12 fiind adjudecate deja prin licitație. Zece dintre porțiunile autostrăzii sunt construite de către UMB, compania omului de afaceri Dorin Umbrărescu.
„Obiectivul principal al proiectului este reprezentat de construcţia unei autostrăzi cu o lungime de 319 km, profil 2×2 benzi de circulaţie, între Ploieşti şi Paşcani. Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secţiuni, după cum urmează: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Paşcani, cu o lungime de 77,39 km”, se arată în proiectul iniţial al autostrăzii A7.