Primăria Municipiului Iaşi a elaborat documentaţia tehnică care a fost transmisă la Agenţia Fondului de Mediu în ideea de a fi cumpărate 40 de troleibuze, in conditiile in care Iaşul are un mare avantaj în comparație cu alte municipii, deoarece există deja o reţea mare de substaţii de redresare. Cu o singură excepţie, acestea sunt comune tramvai-troleibuz, deci viitoarea lor modernizare va genera costuri mult mai mici în comparaţie cu o reţea complet nouă.
Dincolo de beneficii, reapariţia troleibuzelor va conduce către extinderea reţelei de transport. Deocamdată nu e nimic stabilit cu exactitate, însă sunt propuse şapte trasee:
- trei trasee noi
- trei foste trasee de troleibuz (în prezent operate de autobuze)
- și unul care nu a fost niciodată traseu de troleibuz.
Ca şi zone pe care acestea vor opera în viitor se discută de:
- Bucium
- CUG
- Tudor Vladimirescu
- Marile bulevarde şi cele două splaiuri ale râului Bahlui
Ca şi scenariu de transport, se vorbeşte de tranzitarea zonei Tudor Vladimirescu, după care rutele de troleibuz se „despart” spre Copou şi Păcurari.