Tânărul care a păcălit mai mulți influenceri să promoveze un sortiment de brânză sub un brand inexistent a făcut un nou experiment.
A încălzit pizza congelată în garajul bunicului, a pretins că este comerciant și s-a înscris într-o aplicație care livrează mâncare.
Tânărul susține că nu i s-au cerut autorizații și avize sanitare.
Comercianții care vor să se înscrie pe o platformă de livrări au nevoie de o societate înregistrată, un meniu și o poză de produs. Iata ce spune Andrei, autorul experimentului.
Reporter: Ce ți-au cerut?
Andrei Petrof: „Nu mi-au cerut absolut nimic. Cerințele unei platforme e că trebuie să ai o societate comercială înregistrată, în cazul meu un SRL pe care l-am deschis cu un cod CAEN de curierat, absolut nicio legatură cu mâncarea. Mi-am făcut niște poze de produs, cu pizza congelată și paste prefăcute, și am făcut un meniu de pe un șablon de pe internet, în câteva săptămâni am primit acces pentru primirea comenzilor la 2 dintre cele 3 platforme de livrare mâncare”.
Cu câteva bucăți de pizza congelate și paste deja gătite, încălzite într-un cuptor din garajul bunicului, tânărul a primit avizul să livreze mâncare. Fără niciun fel de autorizație de funcționare sau sanitară.
După ce a demonstrat că se poate, tânărul și-a închis restaurantul fictiv pe platforme în mai puțin de 4 ore.
Andrei susține că două din cele trei aplicații prin care restaurantele livrează mâncare l-au acceptat fără să îi ceară documentele.
Într-un răspuns pentru Știrile PRO TV, una dintre aplicații transmite că partenerii trebuie să aibă o firmă și se obligă să furnizeze informații corecte, să respecte legislația și să aibă autorizațiile necesare, pentru care își asumă legal toată răspunderea. Reprezentanții acestei aplicații spun că tânărul a făcut declarații false.
La începutul anului, ANPC a emis un ordin prin care obligă operatorii economici să informeze clienții, pe internet, dacă au autorizații. Însă momentan nu există legislație pentru înscrierea pe platforme.
Reporter: Deci platformele nu au procedat ilegal că au acceptat acest operator?
Horia Constantinescu, șeful ANPC: „Din păcate la acest moment nu există o limitare, nu mi se pare normal. E discriminatoriu ca un restaurant ce-și desfășoară activitatea într-un spațiu variantă fizică să fie obligat să transmită toate informațiile, iar unul ce-și desfășoară activitatea într-un garaj să nu aibă niciun fel de obligație în raport cu cei ce îi pun pe platforma lor. Ce ne-a spus industria e că la acest moment nu au capacitatea de a verifica ei autorizațiile de funcționare sau sanitare”.
Andrei a făcut anul trecut un experiment prin care a atras atenția asupra promovării unor branduri fictive pe internet.