Se fac ultimele pregătiri în portul Constanţa pentru integrarea ţării noastre în Spaţiul Schengen pe cale maritimă. Chiar dacă România mai are de aşteptat până la accederea în spaţiul de liberă circulaţie şi pe cale terestră, experţii spun că această aderare parţială aduce avantaje.
România va putea transporta mai ușor în zona Schengen produse de maximă necesitate folosind transportul aerian. Vorbim aici de medicamente, transport în regim de urgență, echipamente tehnice sensibile sau transport logistic cu componentă civil-militară.
De departe însă, cele mai multe avantaje vin dacă vorbim despre transportul pe cale maritimă.
Practic, nu vor mai exista timpi de aşteptare pentru controale iar marfa va ajunge la destinaţie mult mai rapid.
Specialiştii spun că este încă nevoie de foarte multe investiţii în infrastructura portuară.
Cu toate acestea, Portul Constanţa a înregistrat anul trecut recorduri istorice, cu 22,5% mai multă marfă manipulată decât în 2022.