Plenul Consiliului Județean a fost convocat în ședință ordinară pe 21 februarie, iar două investiții importante care urmează să fie aprobate se referă la asfaltarea drumurilor județene DJ 248 A— lim. Mun. Iaşi – Voroveşti și DJ 282 E: — intersecţie DJ 207 A — Sineşti.
Un alt proiect de hotărâre ce urmează să fie supus la vot vizează actualizarea domeniului public al județului Iași administrat de Direcția Județeană de Administrare a Drumurilor și Podurilor, Potrivit proiectului, rețeaua de drumuri județene are, în prezent, o lungime totală de 992, 705 kilometri.
Tot miercuri urmează să fie aprobat și transferul obiectivului de investiţii „Reabilitarea si Modernizarea Spitalului de Urgenţă pentru Copii Sfânta Maria” din evideța contabilă a CJ în evidența contabilă a unității medicale. Este practic punctul final al proiectului prin care Spitalul de Pediatrie a fost adus la standarde europene.
Lucrările au fost realizate în perioada mai 2019-mai 2023, cu finanțare europeană, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiții 3.1 Sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei si a utilizării energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice, inclusiv în clădirile publice, și în sectorul locuințelor, Operațiunea B – Clădiri publice. Valoarea finală a proiectului a fost de 138.824.310, 00 lei, inclusiv TVA.
Un alt proiect important pentru DGASPC Iași vizează încheierea unui parteneriat cu Ministerul Muncii și Solidarității Sociale pentru realizarea unui HUB de servicii, respectiv un sistem informatic integrat în
domeniul asistentei sociale şi domeniilor conexe.
Acesta presupune:
➢ crearea platformei informatice E-asistentă socială;
➢ dotarea serviciilor publice de asistenţă socială cu echipamente informatice necesare pentru
utilizarea platformei informatice E-asistentă socială;
➢ fumizarea de servicii de digitizare a dosarelor beneficiarilor de servicii sociale, în vederea
constituirii dosarelor electronice ale acestora;
➢ constituirea registrului electronic naţional al beneficiarilor de servicii sociale;
➢ posibilitatea accesării electronice a dosarului personal de asistentă socială;
➢ posibilitatea accesării electronice a măsurilor de sprijin de care pot beneficia sau la care aceştia au
dreptul;
➢ optimizarea fluxului de depunere a documentelor şi de solutionare a solicitărilor în vederea
obtinerii beneficiilor în domeniul asistenţei sociale;
➢ raportarea electronică a datelor din anchetele sociale obtinute din culegerea prin terminale mobile.