Mega ofertă pentru OPC! Carne alterată și bere expirată, vândută la 1 leu sticla în magazinele Profi din cartierul Alexandru

0
542

Lanțul de magazine Profi se pregătește să iasă de pe piața ieșeană în cel mai murdar mod cu putință. În cartierele Iașului există semnale potrivit cărora marfa expirată nu este casată, ci repusă în circuitul comercial la prețuri derizorii. Sănătatea consumatorului ieșean se joacă la ruleta ultimelor venituri, pentru ca angajații Profi să poată fi plătiți din vânzarea de marfă expirată. În cursul anului trecut, firma care controlează Profi a ieșit cu datorii de 4,2 miliarde de lei. Este posibil ca în acest an, cele 1400 de magazine Profi să fie preluate de compania care controlează Mega Image

Magazinele din rețeaua Profi constituie un pericol pentru sănătatea ieșenilor care le calcă pragul. Recent, într-unul din magazinele Profi din cartierul Alexandru cel Bun, ieșenii au tăbărât cu mic cu mare la o promoție mai specială. Responsabilii magazinului au scos la vânzare un sortiment de bere la prețul imbatail de …1 leu sticla de 500 ml. Contrariați, unii dintre cumpărători au întrebat care este cauza acestui preț de nerefuzat. “Este un pic expirată, dar este doar de 4 zile, așa că e ca nouă. Se poate bea fără grijă”,au dat asigurări, cu discernământ și inconștiență în același timp, angajații magazinului. Cum românul se dă în vânt după mocăciuni, bucuria că a fi pus  mâna pe o ofertă, fie ea și expirată, a fost mai puternică decât orice instinct de conservare sau spirit civic, așa că la urechile, și așa înfundate, ale insepctorilor OPC Iași, nu a ajuns nimic legat de isprava celor de la Profi. Și chiar dacă ar fi ajuns, fără acceptul celor de la București, care dictează clientela de controlat și cea de protejat, nu s-ar fi ridicat niciun deget împotriva “specialei” de la Profi.

Marketing mincinos și angajați cu atitudine de interlopi

Peste această mizerie sesizată în magazinul Profi de vizavi de CEC-ul din Alexandru, foarte mulți clienți se plâng de faptul că relaționarea cu clienții este facultativă la majoritatea magazinelor Profi din Iași. Este de necrezut, dar însăși politica Profi îndeamnă la astfel de manifestări, la umiliri de care au parte clienții din partea unor mucoase care put, cum este cazul magazinului Profi de vizavi de Familial, acolo unde tonul ridicat și limbajul licdențios al celor două angajate de abia ieșite de pe porțile școlii oripilează majoritatea clienților.

La un alt Profi, singurul angajat care deservește clienții se împarte între casa de marcat, și implicit manipularea de monetar, în timp de face și treaba de fast food, produsele fiind luate și introduse în cuptorul cu microunde de aceeași mână care a dat restul.

Când le rogi să mai  deschidă o casă, te iau mișto de parcă ne permiteam să ne tragem de șireturi. Am solicitat să cheme un manager de magazin și mi-a spus că nu există așa ceva. Am solicitat un caiet de reclamație și mi-a spus să aduc foaie de acasă. În general, angajații de la Profi sunt lipsiți de respect, parte din marfă este alterată, mai ales la preparatele din carne, magazinele au  preturi enorme, sortiment redus, vînzătoare habarniste și dezinteresate cu atitudine: „ce nu-ți convine?. Dacă nu-ți convine nu mai intra la Profi! „, lipsesc produsele promoționale din aplicație și au promoții mincinoase. Aproape niciodata premiile câștigate în aplicație nu sunt disponibile la raft și nici măcar nu au existat în magazin. Marketing mincinos și personal ticălos”, sunt câteva dintre părerile clienților ieșeni.

O răpciugă cu altă față – rețeaua Profi, preluată de Mega Image

Este posibil ca în perioada următoare, ieșenii să mai asiste la astfel de derapaje, în condițiile în care de aproape jumătate de an, Profi joacă și acasă și în deplasare. În cursul anului trecut, toată presa a vuit despre preluarea lanțului Profi de către compania care deține supermarketurile Mega Image. Tranzacția nu a fost finalizată nici acum, Consiliul Concurenței având încă în analiză tranzacția prin care Delhaize „The Lion” Nederland B.V., parte din grupul Ahold Delhaize, intenționează să preia Profi Rom Food S.R.L.

Delhaize „The Lion” Nederland B.V. este o companie a grupului Ahold Delhaize, prezent pe piața românească prin intermediul Mega Image S.R.L., care are ca obiect principal de activitate comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate. Profi Rom Food S.R.L., societatea din Banat care controlează lanțul de magazin Profi,  își desfășoară activitatea în același domeniu, fiind deținută de MEP Retail Luxco S.à.r.l., parte a grupului de investiții MidEuropa.

În cadrul analizei, autoritatea de concurență va evalua impactul operațiunii asupra consumatorului final și al furnizorilor pe piața de vânzare cu amănuntul a bunurilor de consum curent. În acest context, autoritatea invită furnizorii, inclusiv cei locali, să transmită observații cu privire la achiziția notificată.  Conform prevederilor Legii concurenței (nr. 21/1996), această operațiune trebuie autorizată de Consiliul Concurenței, care o va evalua în scopul stabilirii compatibilității sale cu un mediu concurențial normal și va emite o decizie în termenele prevăzute de lege”, susțin reprezentanții Consiliului Concurenței.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments