După ce în 2018 Autostrada A8 Târgu Mureș – Iași a piedut prioritatea în fața autostrăzii A13 Sibiu – Brașov – Bacău, a fost stabilit traseul acesteia care va trece pe lângă Sfântu Gheorghe și traversează Carpații Orientali prin Pasul Oituz, ajungând la Onești, spre Bacău, unde va face joncțiunea cu autostrada A7. Dar, deși, contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru Autostrada Brașov–Bacău a fost semnat în 2020, acestea nu sunt gata.
Autostrada care leagă Transilvania de Moldova, greu de urnit. De 4 ani, fără studiu de fezabilitate
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, marţi, 30 aprilie 2024, că CNAIR a desemnat câştigătorul contractului pentru finalizarea studiului de fezabilitate a Autostrăzii Braşov-Bacău.
Această autostradă va avea o lungime de 164 de kilometri şi va lega Moldova de Transilvania.
„Restart pentru Autostrada Braşov-Bacău! CNAIR a desemnat astăzi câştigătorul pentru contractul necesar finalizării studiului de fezabilitate al acestei noi autostrăzi. Contractul cu o valoare de 81,2 milioane de lei (fără TVA) va trebui finalizat în maximum 24 de luni pentru de proiectantul român desemnat câştigător”, a anunțat Sorin Grindeanu, pe Facebook.
El a mai spus că „acest contract va putea fi semnat după expirarea perioadei în care pot fi depuse contestaţii şi după soluţionarea acestora dacă va fi cazul”.
„Noua autostradă care va asigura conexiunea între Moldova şi Transilvania va avea o lungime estimată de 164 km”, a completat ministrul Transporturilor.
Autostrada A13 Sibiu – Brașov – Bacău are o lungime totală proiectată de 300 kilometri. La ora actuală, se lucrează pe 23% din traseu, pe un singur sector, Sibiu – Făgăraș, în lungime de 68 kilometri. Restul de 77% din traseu este „planificat”.