Cât ne costă „normalitatea” de la Aeroportul Iași? Companiile aeriene dau bir cu fugiții, iar pasagerii se plâng de prețurile foarte mari

0
11945

Retragerea companiei aeriene Eurowings la nici două luni de la operare de pe Aeroportul Iași spune foarte multe de sistemul de management.

Conform unor prime informații oficiale Eurowings va opera ultimele zboruri de pe Aeroportul Internațional Iași pe 9 iunie (spre Dusseldorf) respectiv 10 iunie 2024 (spre Stuttgart).

Eurowings nu va mai efectua zboruri din Iasi spre Stutgart și Duseldorf motivand cererea redusa pe aceste rute. Practic, din luna iunie, iesenii trebuie sa caute alte solutii pentru a calatori in Germania.

„Decizia de a deschide și inchide zboruri apartine companiei aeriene, în funcție de planurile de dezvoltare operationala și de rentabilitatea rutelor. Nu ascund faptul ca suntem dezamăgiți de decizie, dar intelegem rațiunea ei pur economica”, a precizat Romeo Vatra, directorul Aeroportului Iasi.

Cât ne costă „normalitatea” de la Aeroportul Iași? Companiile aeriene dau bir cu fugiții, iar pasagerii se plâng de prețurile foarte mari

Situația reală ar fi taxele aeroportuare foarte mari care sunt luate de Aeroportul Iasi. În urmă cu câteva săptămâni, Ryanair a criticat public decizia aerogarii iesene de a majora taxele.

Ryanair a investit semnificativ în Iași în ultimele 12 luni, transportând peste 250.000 de pasageri spre și dinspre Iași, susțin oficialii companiei.

”Din cauza creșterii excesive a taxelor, însă, Ryanair nu își va putea extinde operațiunile pe Aeroportul Iași în sezonul de vară 2024. Dezvoltarea planificată inițial va fi redirecționată către alte aeroporturi din România, precum Cluj, și dincolo de granițe, spre exemplu în Polonia”, a anunțat Ryanair.

 

”Reducerea costurilor de acces este cheia pentru a asigura creșterea. În timp ce aeroporturi din toată Europa își reduc taxele pentru a atrage curse valoroase, Aeroportul Iași le crește cu 25%, o decizie cu atât mai bizară cu cât aeroportul a inaugurat recent un terminal nou menit să îi mărească semnificativ capacitatea. Aceste taxe excesive fac din Iași un aeroport necompetitiv, iar orașul și regiunea vor pierde din punct de vedere al conectivității și al creșterii numărului de pasageri în următorii ani – o creștere care este acum mai importantă ca niciodată, având în vedere reducerea capacității de către alte companii aeriene concurente din România în această vară“, susțin reprezentanții companiei low cost.

Ryanair face apel către Aeroportul Iași să reducă taxele și să redea Iașiului competitivitatea, astfel încât companiile aeriene să poată asigura conectivitate și o creștere a numărului de pasageri încă din iarna anului 2024, lucru de care orașul și cetățenii săi au nevoie urgentă.

Ca să dreagă problema, Romeo Vatră a precizat ca, din septembrie, alte doua companii au anunțat deschiderea de noi curse pe Iasi, Animawings către București cu 9 zboruri pe saptamana și Fly Lili către Munchen, 4 zboruri pe saptamana.

Eurowings, operatorul low-cost al grupului Lufthansa, a operat primele curse de pe noul terminal, începând cu 1 mai, către două destinații importante din Germania.

DUSSELDORF – începând cu data de 1 mai 2024, în zilele de Miercuri & Duminică;

STUTTGART – începând cu data de 3 mai 2024, în zile de Luni & Vineri.

Cola la 25 de lei și apa la 20 de lei

Pasagerii care tranzitează Aeroportul Iași continuă să își exprime nemulțumirea față de prețurile practicate la tonomate. O apă la 0,5 litri costă 20 de lei, iar o cola 25 de lei, prețuri cu mult mai mari față de aeroporturile mari din Europa, așa cum sunt cele din Germania sau Franța.

 

4.5 6 votes
Article Rating


Articolul precedentVolumele autobiografice, obsesia intelectuală a candidaților în prag de alegeri
Articolul următorO universitate, mână în mână cu judecătorii din Iași, împotriva unei ligi studențești. În joc sunt firme de videochat și orgolii rănite ale unor perdanți precum Sorin Câmpeanu sau Tudorel Toader
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments