In urma întâlnirii pe care reprezentanții Primăriei Municipiului Iași, ai Primăriei Ciurea și ai proiectantului contractat, SC Simpa Consult SRL, au avut-o pe teren în vederea corelării proiectelor de modernizare a străzilor pe care le derulează cele două primării, au fost schițate trei variante de lucru pentru viitoarea legătură dintre cele două localități.
Prima varianta pornește din șoseaua Iași – Hlincea, trece pe lângă Mănăstirea Hlincea, având o lungime totală până la limita cu Comuna Ciurea de 640 de metri.
Pe primii 500 de metri varianta are îmbrăcăminte asfaltică și o lățime de 5,50 metri, iar până la limita cu Ciurea îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ.
Trei variante analizate pentru noul drum Iasi – Ciurea
Terenul pe care este amplasat drumul este în administrarea Municipiului Iași. Pentru realizarea drumului este necesară modernizarea drumului existent prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete, consolidarea versanților etc.
Varianta a doua pornește din șoseaua Iași – Hlincea și are o lungime totală până la limita cu Ciurea de 570 de metri.
Terenul pe care se dorește amplasarea variantei are destinație pădure administrată de Ocolul Silvic Bisericesc.
Pentru realizarea acestei variante sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.270 de metri pătrați, scoaterea din fondul forestier a terenului, construirea unui drum nou, lucrări de consolidare și drenare a versanților.
Varianta a treia pornește din șoseaua Iași – Hlincea, parcurge drumul aflat în proprietate privată (a SC Colect Metal SRL) pe o lungime de 510 metri și 70 de metri din pădurea administrată de Ocolul Silvic Bisericesc.
Drumul are îmbrăcăminte de balast infestată cu pământ, cu o parte carosabilă de 6 metri lățime.
Pentru realizarea drumului sunt necesare exproprieri în suprafață de 6.380 metri pătrați și lucrări de modernizare a drumului existent prin lărgirea părții carosabile, asigurarea scurgerii apelor, executarea de trotuare/piste de biciclete etc.
Din analiza multicriterială a variantelor, luând în considerare mai multe criterii (tehnice – 10%, economic – 50%, mediu – 25%, socio-economic – 15%), au reieșit următoarele punctaje:
Prima varianta – 95,93 puncte;
A doua varianta – 82,57 puncte;
A treia varianta – 91,24 puncte.
Indiferent de varianta finală, traseul proiectat se va corela cu drumul care urmează să fie modernizat de Primăria Ciurea, anume strada Olarilor, în lungime de 1.405 metri. În prezent, strada Olarilor, situată paralel cu calea ferată, este la nivel de balast.
După ce proiectul tehnic de modernizare a noului drum va fi finalizat, Primaria Iasi a anuntat ca va trece indicatorii tehnico-economici ai străzii prin Consiliul Local, va aloca fonduri și va căuta un constructor pentru această investiție.