Întârzierile și anulările de zbor afectează în fiecare an numeroși pasageri din întreaga lume. Însă mulți dintre ei nu știu că nu trebuie neapărat să tolereze aceste situații fără să scoată un cuvânt.
AriHelp a analizat câte zboruri au fost întârziate în 2022 în întreaga lume. Potrivit datelor lor, cel puțin 200 de milioane de persoane din SUA au avut parte de întârzieri și anulări, 330 de milioane în Europa și alte 12 milioane în Australia au avut parte de același lucru.
Împreună, acești pasageri au pierdut 650 de milioane de ore din timpul lor și au fost nevoiți să stea în hoteluri timp de 30 de milioane de nopți în plus în așteptarea zborului lor.
Statisticile lor arată, de asemenea, că costurile acestor zboruri au reprezentat o povară semnificativă pentru portofelele pasagerilor, 37% din costuri fiind suportate de aceștia, față de 32% de către companiile aeriene.
Cum poți să primești 600 de euro dacă avionul are întârziere sau dacă s-a anulat cursa? Pași siguri
Este posibil să aveți dreptul la o rambursare dacă zborul dumneavoastră a avut o întârziere mai mare de trei ore sau a fost anulat în termen de 14 zile, iar suma poate varia între 250 și 600 de euro per pasager.
Valoarea compensației și suma pe care o puteți solicita nu depind de prețul biletului, astfel încât companiile aeriene „low-cost” vor trebui să o plătească.
În conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului Europei, pasagerii au dreptul la despăgubiri și asistență în caz de refuz la îmbarcare, anulare sau întârzieri mari.
Din acest motiv, dacă ați efectuat sau ați fi efectuat cea mai mare parte a călătoriei dumneavoastră în Uniunea Europeană, este posibil să aveți dreptul la despăgubiri.
Valoarea compensației depinde de durata zborului dumneavoastră:
Mai puțin de 1 500 km: 250 de euro,
între 1 500 și 3 500 km: 400 de euro,
Peste 3500 km: 600 de euro.
Cum rămâne cu Marea Britanie?
Având în vedere că Regatul Unit părăsește UE la sfârșitul anului 2020, poate vă întrebați dacă posibilitatea de a primi despăgubiri s-a schimbat pentru ei.
Din fericire, pasagerii au în continuare dreptul la despăgubiri în cazul în care zborul lor este întârziat, anulat sau suprarezervat pentru mai mult de 3 ore, cu excepția cazului în care compania aeriană nu este responsabilă de problemă.
Una dintre cele mai mari schimbări este că sumele de despăgubire sunt acum în lire sterline, conform legislației britanice, și variază între 220 și 520 de lire sterline.
Situația din Statele Unite nu este la fel de bună
Companiile aeriene americane sunt mai predispuse la supra-rezervarea zborurilor decât cele europene. Prin urmare, legile americane îi ajută pe cei cărora li se refuză îmbarcarea. În acest caz, ați putea avea dreptul la o compensație de până la 1.350 de dolari.
În Statele Unite, companiile aeriene au propriile reguli cu privire la ceea ce vor face pentru pasagerii care au întârzieri. Prin urmare, merită să contactați personalul pentru informații.
Citeşte şi: O femeie a încercat să deschidă ușa avionului, în timpul zborului. Era drogată
De exemplu, dacă plătesc pentru mese sau camere de hotel. Din păcate, în timp ce unele companii aeriene oferă aceste servicii pasagerilor, altele nu.