Aeroportul din Iași e în picaj liber, în timp ce directorul Romeo Vatră dă explicații pe Facebook

0
9992

Deschis publicului călător la finele lunii martie a acestui an, după ce avusese o inaugurare simbolică în ianuarie, în prezența premierului Nicolae Ciucă și a mahărilor PNL de la București, noul terminal al Aeroportului Internațional din Iași se dovedește a fi o gogoașă umflată cu foarte mulți bani europeni.

O investiție de circa 100 de milioane de euro șchioapătă din toate încheieturile, apropiindu-se de un fiasco răsunător.

Cifrele declinului au apărut în luna imediat următoare momentului deschiderii terminalului pentru uzul pasagerilor, ziua de 31 martie 2024. Picajul e amețitor.

În aprilie 2024 au fost înregistrați 176.578 de pasageri, față de 206.323 consemnați în aprilie 2023, asta însemnând o scădere cu 14,4%. Culmea, aceste cifre sunt aferente primei luni în care se putea călători în spațiul Schengen pe calea aerului, prin urmare interesul pasagerilor ar fi trebuit să fie crescut. La acel moment, Romeo Vatră, directorul Aeroportului, pune această scădere pe seama reviziilor efectuate la un sfer din flota companiei Wizzair, cel mai însemnat operator aerian pe pista de la Iași.

Luna următoare, mai 2024, descreșterea se menținea la cote alarmante: 195.916 pasageri, față de 229.348 înregistrați în mai 2023, o scădere cu 14,6%. Romeo Vatră nu mai apare cu nici o explicație.

În fine, luna iunie a acestui an a consemnat cea mai severă reducere a traficului de pasageri: 205.000, față de 247.483 în iunie 2023, o scădere de 17 %. Directorul Vatră iese din nou și, arătând cam cât de mult îi pasă de situația gravă care se preconizează, comentează cifrele pe Facebook, ca un utilizator oarecare. Din nou, de vină sunt reviziile, de data asta la „avioanele Airbus cu motoare Pratt & Whitney”.

Și uite-așa, din revizie în revizie, noul terminal de 100 de milioane de euro este utilizat de tot mai puțini pasageri. Sunt trei luni consecutive cu scăderi semnificative de trafic, iar tot ceea ce poate spune directorul Romeo Vatră e că avioanele sunt de vină și mecanicii care meșteresc la ele.

În acest timp, bate vântul în uriașa construcție întinsă pe trei niveluri și 31.500 mp, cu 20 de ghișee check-in, 12 sisteme de self check-in, 14 porți de îmbarcare. La trei luni de când terminalul a devenit operațional, atmosfera e de hală abandonată: cafenelele lipsesc, la fel și magazinele, iar automatele de băuturi răcoritoare afișează prețuri exorbitante.

O atmosferă deprimantă pentru un aeroport cu pretenții, în care s-a investit enorm. Iar cifrele indică un management defectuos, care nu se ridică la nivelul așteptărilor mult gonflate în campania electorală, când a fost folosit din plin ca vehicul propagandistic.

Dar stați liniștiți, stimați pasageri: avem un pilot, fruntașul liberal Romeo Vatră, care explică prăbușirea aeronavei scriind postări pe Facebook.

3.6 29 votes
Article Rating


Articolul precedentUn nou spectacol imersiv la MINA Pop Up, de la Palas Campus: „COSMOS – Descoperim tainele universului”. Dumitru Prunariu, invitat special la premiera spectacolului, pe 28 iulie
Articolul următorCel mai controversat spital din Moldova îl pune manager pe Corneliu Prepeliță, juristul campion la dosare penale. Lista managerilor de la Spitalul Județean Botoșani implicați în scandaluri și dosare penale continuă
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments