Continuă scăderea de trafic pe aeroportul ieşean: aproape 50.000 de pasageri în minus în iunie 2024 faţă de luna iunie a anului trecut. Directorul Romeo Vatră susţine că explicaţia ar fi trimiterea la revizie a avioanelor cu mai multe locuri. Interesant este faptul că numărul de decolări şi aterizări a crescut în iunie 2024 (1.525 de mişcări faşp de 1.497). A fost revizuită şi prognoza de trafic pentru întreg anul 2024: 2,3 milioane de pasageri faţă de 2,34 milioane în 2023, conform Jurnalul virtual.
Trafic în scădere pe Aeroportul Iaşi. Pasager: „Vă sugerez ca în locul obsesiei numărului de călători să fiți mai atenți la felul în care sunt primiți și tratați călătorii dumneavoastră”
Iată ce a scris directorul Romeo Vatră pe Facebook: ”Ca urmare a reviziilor ce trebuie efectuate în mod obligatoriu la avioanele Airbus cu motoare Pratt & Whitney, operatorii aerieni au fost obligati sa identifice solutii pentru a acoperi lipsa acestor avioane, care au rămas la sol, cu alte tipuri de aeronave, cum ar fi A320, care au cu pana la 25% mai putine locuri, fată de A321. Din acest motiv, după apariția acestei situații, am redus prognoza de trafic estimata pe acest an, la 2,2 mil pasageri, deși e posibil sa asistam la revigorare odată cu reintroducerea treptata a avioanelor A321 în flote, din aceasta vara. La Aeroportul Iasi, in luna iunie, am inregistrat 205.000 pasageri, fata de 250.000 în iunie 2023. Totuși, numarul de mișcări ( decolari si aterizari ) a crescut, în iunie am avut 1525 in iunie 20224, fata de 1497 în aceeași luna anul trecut.
Pe de alta parte, pasagerii scriu nemultumirile legate de Aeroportul Iasi pe retelele de socializare.
„Domnule Director, ca pasager frecvent al aeroportului Iași și ca observator al dezvoltării lui de peste 10 ani încoace, vă sugerez să dați mai multă atenție și CALITĂȚII serviciilor (de 3-4 ani se vorbește exclusiv de CANTITATE);
Ați mai intrat în sala de așteptare de la T3 în ultimele luni/ani?
De când s-a construit T4, T3 a rămas al nimănui: toaletele sunt murdare, indicațiile din megafoane nu se înțeleg (se aud ca în haltele CFR pe vremuri), locurile pe scaune sunt insuficiente, îmbarcarea este un haos: după ce se așteaptă ore în spațiul strâmt, de multe ori în picioare, chiar înainte de intrarea în avion, turma de călători este bulucită în holul exterior, rândul se contorsionează, iar călătorii mai așteaptă și acolo în picioare în incintă încă jumătate de oră.
Eu vă sugerez cu toate bunele intenții ca în locul obsesiei numărului de călători (pt care în definitiv, ca adminstratori, nu puteți controla toate pârghiile) să fiți mai atenți la felul în care sunt primiți și tratați călătorii dvs”, a scris un pasager.
Pe semestrul 1, in 2024, am înregistrat 1.055.000 pasageri fata de 1.043.000 în sem 1 2023. Practic, avem o crestere de trafic de 1%. Iar de cateva luni, suntem aeroportul numarul 2 si in ce priveste numarul de miscari intre aeroporturile regionale. Am făcut aceasta analiza pentru o corecta și necesara informare publică”.