Mașina românească despre care se spune că a fost copiată de Mercedes sigur ți-o amintești și tu. Cu decenii în urmă era adorată de multe persoane și era des întâlnită. Acum sunt slabe însă șansele să o mai vezi în trafic.
Mașina românească despre care se spune că a fost copiată de Mercedes
Îți mai amintești de modelul ARO? Vorbim despre seria ARO 240, care a fost o mașină aparte. Uitându-te în trecut, sigur ai observat și tu că într-o oarecare măsură, aceasta parcă seamănă cu Mercedes G Class. Mașina românească se spune că a fost copiată de Mercedes.
Cum a apărut acest model și ce s-a schimbat în timp? Fiat a venit cu acest concept. De la forma pătrată a caroseriei, până la uși și multe alte detalii. Iar deși dezvoltarea unui vehicul 4×4 nou a început în 1968, târziu acesta a prins contur.
Mai exact, primul vehicul de teren a fost scos pe piață abia în anul 1972. De la ce vine ARO? Practic vorbim despre prescurtarea de la Automobile ROmânești. Care e povestea primului model lansat?
Modelul ARO a fost pus în vânzare în 1972. Era un model decapotabil cu două uși, dar și cu o cutie manuală cu patru trepte. Totodată, motorul era de 2,5 litri benzină și mașina avea 75cp.
Nu a durat mult iar ulterior a mai apărut și modelul ARO 241 care era tot cabrio, însă avea patru uși. Mai departe, modelul 243 era o masina cu 2 uși, cu 8 locuri pe scaune si banchete.
Cum a evoluat producția ARO
Și producția a continuat și ani mai târziu. Astfel, între anii 1976 și 1985, la uzina ARO s-au mai proiectat alte câteva tipuri de caroserii. Unele aveau 5 uși și șapte locuri și erau mai mari.
Povestea mașinilor ARO continuă, pentru că unele dintre ele au ajuns să fie transformate. Nicolae Ceaușescu, spre exemplu, se bucura de limuzine pentru vânătoare, cu motoare străine, dar și cu o serie de dotări interesante.