„Trebuie să reducem capacităţile şi să ne ajustăm la noile realităţi”, a afirmat directorul general al mărcii VW, Thomas Schäfer, într-un interviu acordat sâmbătă publicaţiei Welt am Sonntag.
Printre măsurile de reducere a costurilor vizate de VW se află închiderile de fabrici de maşini şi uzine unde se produc componente. Întrebat dacă VW ar putea renunţa la închiderea de fabrici, Schäfer a răspuns: „În prezent nu vedem o astfel de evoluţie”.
Acesta nu a exclus nici noi concedieri. Reducerea forţei de muncă prin pensionări anticipate şi plăţi compensatorii „nu va fi suficientă” şi va dura prea mult. Reorganizarea ar putea dura trei-patru ani, a apreciat oficialul VW.
Dacă conducerea şi sindicatele încheie un contract colectiv de muncă „atunci pentru mine va trebui să includă şi contribuţia Consiliului de Administraţie şi a conducerii”. Din ianuarie, salariul fix pentru membrii Consiliului a fost redus cu 5%, iar conducerea a renunţat la bonusul pentru inflaţie de 1.000 de euro şi la creşterea salariilor cu 3,5%, a explicat Schäfer.
Thorsten Groeger, care conduce negocierile din partea sindicatului IG Metall, a explicat că reprezentanţii angajaţilor au prezentat măsuri cuprinzătoare firmei, şi este la latitudinea Volkswagen cât de îndelungată şi de severă va fi disputa.
Conducerea Volkswagen a cerut o reducere de 10% a salariilor angajaţilor VW AG din Germania, argumentând că trebuie să reducă costurile şi să majoreze profitul pentru a-şi păstra cota de piaţă, în condiţiile în care VW, ca şi alţi giganţi industriali germani, este afectat de costurile ridicate şi concurenţa din China.
Mişcările de proteste din decembrie vor fi primele pe scară largă de la VW AG din 2018, când peste 50.000 au ieşit pe străzi din cauza salariilor.
Discuţiile ar urma să continue în 9 decembrie.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.