Judetele Iasi si Botosani au pornit discutii preliminare pentru dezvoltarea unor proiecte de infrastructura importante pentru aceasta parte a tarii. Este vorba despre drumul Expres Targu Frumos – Botosani si despre linia de cale ferata care leaga Botosaniul de Iasi. Aceasta din urma a fost una dintre temele de campanie ale viitorului presedinte de Consiliu Judetean, Valeriu Iftime.
Botosaniul incearca sa iasa din izolare si spera sa dezvolte proiecte, in primul rand de infrastructura cu judetele vecine, Suceava si Iasi.
Valeriu Iftime – Președinte CJ Botoșani: “Cand spun la Bucuresti, oameni buni, ati uitat Moldova. Nu puteti vorbi despre metrou la Cluj Napoca, cand Iasul n-are autostrada. Hai sa fim seriosi. Nu putem sa vorbim despre Botosani cu 300 ha dintre care irigam 30%. Dar facem planuri de irigare in sud, car in Moldova? Avem 16.000 de tiruri care merg in Constanta din Botosani, stiti asta, nu? Eu cand ma duc la Bucuresti devin obraznic. Fiti atenti, Botosaniul, Moldova. Botosaniul este Moldova. Moldova trebuie tratata cu atentie. Apropo de gunoaie. Da, n-aveti aia, dar mi-ati dat bani? Ca stiti ca Cluj, Timisoara, Sibiu, Brasov au bani de la stat, ajutati. Ei sunt mai buni decat noi, ca au finantare. Da-ti-mi si mie si fac si eu. Faceti drumuri rapide Botosani, autostrada pana la Siret, sa ma leg si eu de autostrada in 2-3 puncte. O autostrada si un drum rapid din asta, dubleaza valoarea fiecarui proprietar”.
Valeriu Iftime a fost prezent ieri la sedinta Consiliului Judetean Iasi si spera sa dezvolte cu administratia judeteana de aici, noi proiecte care vin in sprijinul comunitatilor.
Costel Alexe – presedinte CJ Iasi: “Sper sa reusim sa lucram. Sper sa reusim doar in acest mandat la doua proiecte importante: unul este drumul expres Targu Frumos-Botosani, pe care sper ca viitorul guvern indiferent de cine va fi condus sau ce partide va avea in componenta sa prinda contur. La fel cum, asa cum am discutat cu Sorin Trandafirescu, cred ca trebuie sa legam Iasiul de Botosani printr-o cale ferata, care este blocata dinainte de Revolutie la Harlau, unde inteleg ca este foarte putin de lucru la acel tunel si cred ca si Botosaniul si Iasiul merita aceste doua proiecte importante. 06:04
La finalul anilor 1980, începeau contrucţiile pentru o cale ferată ce urma să includă mai multe sate şi comune din Botosani si Iasi, în circuitul feroviar al ţării. Vazuta pe atunci ca un sprijin pentru transportul agricol, linia era esenţială pentru transportul cerealelor, dar şi pentru legătura pe care o crea între judeţele Botoşani şi Iaşi. Câţiva ani mai târziu proiectul a fost abandonat. Pe acolo nu a trecut niciodată un tren de călători. Proiectul este acum readus la lumina insa trebuie bani multi pentru a deveni functional.