Un miliard de euro pentru primul sector din autostrada Iașului: 27 km între Moțca și Tg Frumos

0
28

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a trimis, vineri, 20 decembrie, documentația de licitație pentru primul sector din autostrada Iașului, parte din A8, între Moțca și Tg Frumos. Valoarea estimată a contractului este de 5 miliarde lei, iar durata de realizare de 46 de luni: 10 luni pentru proiectare și 36 luni pentru execuție.

CNIR spune că sectorul prezintă „o complexitate tehnică ridicată”: sunt prevăzute 36 de poduri și pasaje (în lungime totală de 8,5 km, iar cel mai lung are 1,1 km)patru tuneluri (în lungime de 1,7 km) și trei noduri rutiere (Moțca, Pașcani și Tg Frumos), conform apix.

Așa cum CNIR anunțase anterior, unul dintre criteriile de atribuire vizează un punctaj suplimentar pentru acei constructori care își vor asuma execuția în termen de cel 12 luni a unei porțiuni de 5 km: acest segment face legătura între Moțca și nodul turbion de la Pașcani (aflat în construcție în cadrul proiectului A7).

Licitația pentru sectorul Moțca – Tg Frumos va fi publicată în sistemul electronic de achiziții publice (SEAP), după ce Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) va valida documentația, pas care, de regulă, este o formalitate. Al doilea sector din autostrada Iașului, între Tg Frumos și Lețcani, va fi lansat în licitație, cel mai probabil, până la finalul anului, în condițiile în care și acestui tronson a fost finalizată documentația. Pe acest sector, la licitație va fi punctaj suplimentar pentru finalizarea înainte de termen a traseului la nord de Podu Iloaiei, traseu care va îndeplini și rol de centură ocolitoare pentru acest oraș.

CNIR a preluat spre implementare întreaga autostradă a Iașului între Moțca și Ungheni. În integralitatea ei, această secțiune are o lungime de 89 de kilometri și o valoare estimată de peste 25 miliarde lei. Pentru sectorul Lețcani – Iași – Ungheni, CNIR a început demersurile pentru o nouă lotizare.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments