Potrivit ministrului Fondurilor Europene, Marcel Bolos, in Romania se va reintroduce taxe auto de poluare. Aceasta este una dintre conditiile impuse din PNRR pentru accesarea transei a patra. Momentan nu se stie modul de calcul al taxei.
“În cererea de plată numărul patru este luată în calcul pentru a fi trimisă la Comisia Europeană în lunile iunie-iulie în acest an. Ea are o valoare destul de însemnată, de 2,7 miliarde euro brut, deci ar însemna undeva în jur de 2,3 miliarde de euro net și include o serie de reforme importante pentru țara noastră care au fost angajate prin PNRR. Între acestea amintim atât această taxă pe utilaj greu în funcție de numărul de kilometri parcurși, cât și impozitarea ecologică a mijloacelor de transport respectând principiul poluării. Cu cât ești mai poluant, cu atât această taxă ar urma să fie proporțională cu intensitatea poluării. Dar este o decizie care va fi luată de către coordonatorul de reformă care este Ministerul Transporturilor și va fi discutată cu reprezentanții Comisiei Europene când se vor afla în vizită în România, pentru că urmează să fie desfășurată o misiune în acest sens, în perioada 10-14 februarie 2025”, a spus Marcel Bolos intr-o interventie la B1TV.
Zilele trecute, ministrul a mai precizat ca Romania nu poate avea stabilitate financiara fara banii europeni.
“Fără aceste fonduri, nu am fi avut atâtea proiecte de infrastructură, investiții în educație și sănătate, finanțări pentru afaceri românești. România nu își permite să se îndepărteze de acest drum. Câteva cifre relevante care vor omora elanul oricărui eurosceptic: România e pe plus în relația cu UE cu 66,6 miliarde euro. În 2009, nivelul investițiilor publice era de 35 miliarde lei, din care finanțarea europeană a fost 2,7 miliarde lei. În prezent, investițiile publice programate sunt 150 miliarde lei, din care peste 100 miliarde lei reprezintă fonduri europene”, a mai precizat Marcel Bolos.