Lupul paznic la oi: ministrul Educației, atac pervers la adresa învățământului românesc

0
20
Daniel David

Vehiculat într-o vreme drept posibil candidat la președinția României, Daniel David, rectorul Universității Babeș – Bolyai din Cluj Napoca, a reușit performanța de a scandaliza o țară întreagă la doar câteva zile de cand a preluat mandatul de ministru al Educației.

 

Pe scurt, ministrul David a lansat vineri, 31 ianuarie, în dezbatere publică, un proiect conform căruia Istoria și Geografia vor deveni opționale pentru elevii din clasele XI și a XII – a de la liceele cu profil real. De asemenea, elevii ar urma să aibă cu o oră mai puțin de fizică și de limba română în clasele XI-XII, biologia fiind redusă ca predare cu o oră mai puţin la toate clasele.

 

Prin urmare, la un liceu cu profil de informatică, de exemplu, disciplinele Istorie și Geografie vor putea fi studiate în ultimele două clase doar dacă elevii doresc asta.

 

Propunerea este aberantă și va adânci și mai mult gradul de incultură care se manifestă deja în rândul tinerilor. Nu mai vorbim de alterarea sentimentului de apartenență națională și de cultivare a valorilor românești, că riscăm să devenim suveraniști detestabili!

 

Dar să aruncăm o scurtă privire în manualul de istorie de clasa a XI – a, poate descoperim de ce a devenit inutil în viziunea lui Daniel David. De pildă, ultimul capitol al manualului tratează „Religia și viața religioasă”, având ca subcapitole „Pelerinajul” și „Arhitectura religioasă”. Lucruri „nedemne” pentru educația unui tânăr, desigur.

 

În manualul de clasa a XII – a găsim lucruri și mai „revoltătoare”, de-a dreptul nefolositoare pentru elevi, precum lecții despre „Romanitatea românilor în viziunea istoricilor” sau „Geneza statului român – de la proiect politic la realizarea României Mari”.

 

Manevra ministrului David a fost aspru taxată de însuși președintele Academiei Române, prof. dr. Ioan – Aurel Pop, la rândul lui fost rector al UBB din Cluj Napoca.

 

„Cum am putut ajunge așa de troglodiți în acest secol al XXI-lea? În loc să ne străduim să avem profesori cât mai buni de istorie și geografie, să creăm conținuturi atractive, să folosim metode cât mai adecvate învățării, să facem din temele aride subiecte de vis, să stârnim curiozitatea copiilor și adolescenților, ne dăm de ceasul morții să tăiem și ce mai este din istorie și geografie. Oare este așa de inutil sau primejdios ca elevii să recunoască un monument romanic ori unul bizantin, să se uite cu ochi avizat la un tablou al Renașterii, să știe cum a apărut și ce a vrut Martin Luther? Oare este periculos sau inutil ca elevii să mai învețe de împăratul Traian, de daco-romani, de slavi, de Basarab și de Ștefan cel Mare?”, a scris Ioan – Aurel Pop într-un amplu articol publicat pe www.afnews.ro.

 

Pe de altă parte, Daniel David se bate în piept cu piatra dragostei sale nețărmurite de patrie, ca un Cațavencu aflat în plină vervă, scriind pe blogul personal: „Să mă suspectezi că aș dezavantaja istoria națională în noile proiecte de planuri-cadru pentru liceu, când pentru mine patriotismul și românismul sunt unele din valorile centrale, arată multe despre această suspiciune…și nimic bun!”.

 

Oricât ar încerca ministrul Educației să îndulcească toată această tevatură, să o scalde în tot felul de pretexte, cum ar fi că vrea ore mai puține, dar mai „aerisite” ca predare, pasul făcut prin noile planuri – cadru prin care sunt eliminate orele la două discipline fundamentale pentru cultura unei națiuni a fost unul total greșit, care spune multe despre proiectul mai amplu de estompare a identității poporului român și de imbecilizare a unei generații educate pe Tik Tok.

 

 

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments