IULIUS continuă dezvoltarea Palas Iaşi, după un concept al renumitului birou de arhitectură Foster + Partners: branduri în premieră regională, experiențe noi de dining și recreere, nou centru de conferințe, parc extins și mai multe evenimente

0
65

Compania IULIUS demarează un amplu proiect de reamenajare a ansamblului mixed-use Palas Iași, după un concept realizat de Foster + Partners, ca prim demers implementat în România de celebrul birou mondial de arhitectură. Transformarea Palas Iași, un proiect reper în real-estate-ul autohton, va fi realizată în etape și va include:

 

* remodelarea spațiilor comerciale existente și extinderea suprafeței totale de retail până la peste 80.000 mp închiriabili;

* regândirea esplanadei din fața Teatrului „Luceafărul”, aflat în proximitate, ca spațiu verde și de evenimente;

* noi branduri în premieră regională, din zona fashion, sport, department stores;

* implementarea unor formate flagship stores ale principalelor magazine ancoră;

* noi spații de joacă și centre de entertainment pentru familii;

* mai multe spații pentru evenimente și experiențe diverse;

* o extindere a parcului, cu zone interactive și de relaxare;

* relocarea și modernizarea centrului de evenimente – 4 săli, cu o capacitate totală de 1.00o de persoane;

* locuri suplimentare de parcare în subteran;

* valorificarea conexiunii cu Palatul Culturii, într-un design verde, sustenabil și estetic.

 

La aproape 13 ani de la inaugurare, ansamblul Palas Iași rămâne un reper în domeniul proiectelor real estate din România: este prima dezvoltare mixed-use de regenerare urbană din țară; cel mai performant centru comercial din afara Capitalei, cu 22,2 milioane de vizite și vânzări în creștere cu 15% în 2024; cel mai mare pol de business din afara Bucureștiului, cu 60 de companii și 14.000 de angajați; destinația regională de timp liber, cu probabil cea mai mare varietate de dining în același loc, parc de 5 hectare și peste 300 de evenimente organizate anual.

 

Palas este mai mult decât un ansamblu urban – este un motor activ al dezvoltării economice și sociale a Iașului. Compania IULIUS continuă să investească în evoluția acestui proiect, contribuind la transformarea centrului orașului. Reamenajarea Palas Iași este estimată la 80 de milioane de euro, ceea ce va ridica investiția realizată de IULIUS în centrul Iașului la peste 520 de milioane de euro.

 

Noua etapă de dezvoltare presupune optimizarea și valorificarea elementelor de unicitate ale ansamblului Palas, inspirate de modul în care comunitatea și vizitatorii se raportează la acest proiect: parcul și spațiile verzi, experiențele pentru toate vârstele, conexiunea cu Palatul Culturii și diversitatea zonei de shopping și dining. Conceptul de reamenajare a ansamblului Palas Iași poartă semnătura celebrului birou de arhitectură Foster + Partners, care a realizat proiecte spectaculoase, sustenabile și durabile pe harta mondială, devenite repere arhitecturale și turistice de referință. Un astfel de reper va fi și proiectul Palas Iași, primul din România pe care Foster + Partners îl desfășoară în totalitate, până la cele mai mici detalii tehnice.

 

„Masterplanul revitalizează complet inima orașului și îmbunătățește conexiunile către centrul acestuia prin alei pietonale ample, mărginite de copaci. Verdeața și noile spații publice impresionante se împletesc în țesutul orașului, transformând experiența urbană și reîncadrând spectaculosul Palat al Culturii”, a declarat Stefan Behling, Head of Studio la Foster + Partners.

 

„Designul pe care l-am elaborat reconectează armonios ansamblul Palas cu împrejurimile, extinzând, totodată, experiența parcului prin Atrium (zona centrală a clădirii de retail) și pe acoperișuri. Clădirea revitalizată dispune de o piațetă publică interioară-exterioară, care se va deschide spre zona amenajată peisagistic și va crea noi linii de vizibilitate către Palat”, a spus Maximilian Zielinski, Senior Partner la Foster + Partners.

 

„Conservăm componentele istorice în cadrul peisajului și integrăm motive tradiționale românești pentru a celebra orașul Iași și pentru a ne asigura că viziunea reflectă în mod pertinent contextul”, a adăugat Daniel Zielinski, Senior Partner la Foster + Partners.

 

„Ne dorim ca Palas să rămână relevant pentru generațiile viitoare. De aceea, inițiem acest proces de reconfigurare, valorificând cunoștințele și experiența acumulată, având un singur gând în minte: lumea și nevoile ei evoluează — la fel trebuie să facem și noi. Deși ansamblul este deja un succes, nu ne oprim aici. Prin noul concept, ne propunem să continuăm să sprijinim creșterea orașului pe care IULIUS îl numește acasă. Mai mult decât o reamenajare, proiectul pune Iașul pe harta internațională a arhitecturii și urbanismului, devenind primul din România realizat de renumitul birou Foster + Partners. Dar, dincolo de prestigiu, esența acestui proiect este comunitatea. Redesenăm spațiul pentru a-l conecta și mai bine cu orașul, adăugând zone verzi de relaxare, terase primitoare, amfiteatre în aer liber și spații dedicate familiilor. Extindem magazinele existente, aducem noi branduri internaționale și diversificăm oferta de recreere, pentru ca Palas să rămână locul preferat al ieșenilor și al celor care ne vizitează orașul”, a spus Raluca Munteanu, Director de Dezvoltare IULIUS.

 

Dezvoltarea Palas Iași continuă cu:

 

  • Noi branduri și concepte de entertainment – optimizarea spațiilor existente și amenajarea de noi zone dedicate shoppingului vor duce suprafața închiriabilă de retail a ansamblului la 80.000 mp. Vor fi extinderi de magazine și noi formate flagship store implementate pentru ancorele principale actuale, inaugurări de locații ale unor retaileri internaționali în premieră regională, spații de joacă pentru copii și centre de distracție pentru toate vârstele, noi concepte de food & beverage. Noutățile în zona de shopping au început deja, cu inaugurarea primei locații din afara Capitalei a brandului italian de lux FURLA și cu cea viitoare a conceptului multibrand JD Sports. În perioada următoare vor fi anunțați noi retaileri, ceruți de publicul din Iași, pe segmentele: fashion, department store, bijuterii, sport, cosmetice şi altele. De asemenea, clienții Palas se vor bucura de o zonă dedicată brandurilor sportive, cu noi intrări și concepte fresh ale celor prezente deja.

 

  • O viziune arhitecturală ce dezvoltă conexiunea ansamblului Palas cu Palatul Culturii – conceptul Foster + Partners se axează pe punerea și mai mult în valoare a clădirii simbol a Iașului. Prin noua amenajare, zona centrală a clădirii de retail, Atriumul, va beneficia de mai multă lumină naturală, de spații de întâlnire și insule cu plante ca zone de relaxare, oferind, în același timp, și din interior o perspectivă mai generoasă și spectaculoasă asupra Palatului Culturii.

 

  • Reamenajarea grădinii Palas – se va implementa un concept cu zone interactive pentru copii, cascade de apă în aer liber, noi trasee de promenadă, o regândire a peisajului pentru și mai mult verde, amenajarea unor spații de relaxare, activând întregul areal al parcului. Zona verde Palas este locul preferat de întâlnire, socializare și relaxare pentru numeroși locuitori și vizitatori, iar noua viziune oferă un plus de natură, interactivitate și îl face și mai atractiv pentru familii.

 

  • Un nou centru de evenimente – demersul presupune relocarea centrului de conferințe Congress Hall într-o locație nou creată, cu patru săli și o capacitate suplimentată de până la 1.000 de persoane, cu mai multe facilități, amenajare modernă și o vedere și mai spectaculoasă spre Palatul Culturii.

 

  • Remodelarea esplanadei din fața Teatrului Luceafărul – va fi creată o axă urbană între Palatul Culturii și Teatrul pentru Copii și Tineret „Luceafărul”, esplanada devenind o agoră publică, cu mai multă vegetație, zone de relaxare, terase primitoare, amfiteatru în aer liber și locuri special gândite pentru familii.

 

Demersul presupune și amenajarea unei zone dedicate descoperirilor arheologice făcute în anii `60, reprezentând ziduri de incintă din partea estică a Curţii Domneşti, acoperite atunci cu beton, dar readuse la lumină odată cu dezvoltarea Palas. Valorificarea descoperirilor este un obiectiv mai vechi, pentru care au fost propuse, în ultimii ani, mai multe variante de amenajare, neagreate însă de toate părțile implicate. De această dată, amenajarea va fi una cât mai naturală, ca parte a zonei verzi și posibil de admirat prin trasee pietonale, integrând, astfel, vestigiile în circuitul turistic al orașului, alături de celelalte descoperiri expuse sau prezentate în ansamblul Palas.

 

Noul concept arhitectural va consolida poziția Palas drept destinație de referință la nivel naţional pentru shopping şi entertainment, fiind un hub al comunităţii unde socializarea, evenimentele tematice și experiențele interactive sunt definitorii.

 

Demersul se va realiza etapizat, astfel încât activitatea Palas să se desfășoare în mod obișnuit. Prima etapă începe în luna martie, cu activitățile de pregătire pentru lucrările de cercetare arheologică din zona esplanadei din fața Teatrului pentru Copii și Tineret „Luceafărul”, în contextul creării unor spații adiționale de retail, dar și de parcare la nivelurile subterane și reamenajării esplanadei, cu mai multă vegetație și într-un concept cu amfiteatru în aer liber, pentru a facilita evenimentele culturale. Mai multe detalii pe www.palasiasi.ro.

 

***

Despre Foster + Partners

 

Foster + Partners este un studio global de arhitectură, urbanism și proiectare, cu rădăcini profunde în sustenabilitate, fondat acum mai bine de cincizeci de ani, în 1967, de către Norman Foster. De atunci, el și echipa formată în jurul lui au înființat un birou internațional, cu reputație de talie mondială pentru design atent și de pionierat, funcționând ca un studio de sine stătător, caracterizat de diversitate etnică și culturală deopotrivă. Studioul integrează competențele de arhitectură cu cele de inginerie structurală și de mediu, urbanism, design interior și industrial, machetare și producție de film, aeronautică și multe altele, într-un mediu de lucru colegial, asemănător unei universități compacte. Aceste competențe diverse permit abordarea unei game largi de proiecte, în special cele de complexitate și amploare considerabile.

 

Foster+Partners are în portofoliu edificii importante, precum sediul Apple – Apple Park din California, sediul european al agenției de știri Bloomberg Headquarters din Londra (considerată, în 2018, cea mai sustenabilă clădire de birouri), renumita clădire de birouri – 30 St Mary Axe (The Gherkin) din Londra, Great Court de la British Museum Londra, transformarea clădirii Parlamentului german – Reichstag.

 

Despre Palas Iași

 

Inaugurat în mai 2012, Palas Iaşi reprezintă cea mai mare investiţie în real estate din estul ţării, în valoare de peste 320 milioane de euro. Situat lângă Palatul Culturii, Palas este primul proiect de tip mixed-use realizat în România şi include: peste 270 de magazine, şapte clădiri de birouri clasa A (75.600 mp), la care se adaugă Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri din România, dezvoltată în proximitate (60.000 mp), un centru de evenimente, hotel de 4*, restaurante și cafenele tematice, parc de 50.000 mp, carusel, patinoar sezonier și alte facilități de timp liber, precum și cea mai mare parcare subterană din România, cu peste 2.500 de locuri. Prin mixul inedit și complex de shopping și entertainment, Palas atrage anual peste 22,1 milioane de vizitatori, inclusiv din Republica Moldova.

 

Compania IULIUS este dezvoltator și operator specializat în ample proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 25 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava. Valorea investiţiilor realizate depăşeşte 1,2 miliarde de euro. Portofoliul este compus din două proiecte mixte (Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara), reţeaua naţională Iulius Mall (Iaşi, Cluj-Napoca, Suceava), două proiecte de proximitate Family Market (Iaşi) și 15 clădiri office în Iași, Timișoara și Cluj-Napoca. Portofoliul include peste 310.000 mp de spaţii de retail, proiectele fiind lidere de piață la nivel regional, cu peste 70 de milioane de vizite anual. Compania are în dezvoltare alte două proiecte mixte majore de reconversie urbană, la Cluj-Napoca şi Constanţa, investiţii estimate la peste 1,3 miliarde de euro.

 

Departament PR
W: www.palasiasi.ro
E: [email protected]

5 1 vote
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments