O nouă surpriză de proporții a procurorilor anticorupție: GRUIA STOICA ÎNCĂTUȘAT de DNA

0
79

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grupului Feroviar Român (GFR), a fost adus miercuri seară la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, încătuşat, pentru a fi audiat într-un dosar de corupţie legat de o licitaţie la Complexul Energetic Oltenia. Procurorii susţin că pe numele acestuia a fost începută urmărirea penală.

 

Procurorii DNA au început urmărirea penală pe numele omului de afaceri Gruia Stoica pentru presupuse fapte de corupţie în legătură cu o licitaţie la Complexul Energetic Olteni privind transporturi de cărbune, potrivit unor surse judiciare.

De asemenea, în acest dosar, procurorii îl audiază şi pe avocatul Doru Boştină. Potrivit aceloraşi surse, ar fi vorba despre o licitaţie la Complexul Energetic Oltenia.

Potrivit unor surse din domeniul energetic, astăzi, 29 ianuarie, a avut o licitaţie pentru transport în cadrul Complexului Energetic Oltenia, iar procurorii au ridicat plicurile sigilate înainte de a fi desfăcute.

 

Grupul controlat de Gruia Stoica a vrut anul trecut să cumpere de pachetul majoritar de acţiuni al CFR Marfă, însă tranzacţia nu s-a finalizat.

Astfel, vânzarea a 51% din CFR Marfă către Grup Feroviar Român nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie 2013, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei, potrivit Mediafax.

GFR, parte a grupului Grampet, este cel mai mare transportator feroviar privat din România, administrând aproape 17.000 de vagoane şi peste 400 de locomotive. GFR avea în 2011 aproape 2.400 de angajaţi şi a înregistrat o cifră de afaceri de aproape 180 de milioane de euro şi un profit de peste 6,8 milioane de euro, potrivit ultimelor date postate pe portalul Ministerului Finanţelor.

Grupul Grampet mai include, pe lângă transportatorul feroviar de marfă Grup Feroviar Român, fabrica de reparaţii vagoane Remar Paşcani, Reva Simeria sau Turist Semenic. Mai mult, Grampet mai deţine participaţii majoritare la două firme de transport feroviar din Ungaria şi Bulgaria, Train Hungary, respectiv Bulgaria Railway Company, iar în urmă cu patru ani a achiziţionat 70% din principala companie de reparaţii şi construcţii de vagoane din Serbia, Zelvoz Smederevo.

Omul de afaceri a participat şi la privatizarea operatorilor feroviari din Croaţia, Grecia şi Bulgaria. În urmă cu două zile, privatizarea HZ Cargo din Croaţia fost sistată, Stoica afirmând că situaţia companiei feroviare respective s-a depreciat consistent de la lansarea procedurii.

 

(Sursa: adevarul.ro)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments