Prima livrare Volvo XC60 cu motorul-minune: 181 CP cu un consum de 4,7 l/100 km

0
6690

Este unul dintre cele mai bune motoare care pot fi imaginate în acest moment în industria auto. Putere, supleţe, consum mic, cutie automată în opt trepte. Dotările de siguranţă şi confort sunt unice la acest preţ.

 

Tester Casa Auto a vândut, zilele trecute, la Iaşi, o noutate absolută în domeniul auto: o maşină Volvo XC 60 echipată cu revoluţionarul motor D4 de la producătorul scandinav. Noul motor este recunoscut pentru că are un consum mic de carburant, este foarte puternic şi asigură forţa maximă în toate treptele de viteză. Maşina este echipată cu o altă noutate tehnologică: o cutie automată de viteze în opt trepte.

VEA vine din viitor

VEA – Volvo Engine Architecture este denumirea codificată a motorizărilor moderne de la Volvo, cunoscute şi ca Drive-E. Practic, noile motoare pe benzină şi motorină, de doi litri cu patru cilindri, /100 consumă mai puţin carburant, având şi emisii de dioxid de carbon scăzute (124 g) dar generând puteri comparabile cu ale motoarelor mai mari.
Primele motorizări din noua gamă au fost introduse în toamna anului trecut, pe modelele S60, V60 şi XC 60, împreună cu o nouă cutie de viteze automată cu opt trepte.
O noutate în noua gamă de motorizare o reprezintă sistemul I-Art, care monitorizează şi reglează cantitatea de combustibil folosită la fiecare ciclu al motorului, cu ajutorul unui calculator de mici dimensiuni montat în fiecare injector.
Pentru primul model de XC 60 cu motorizare VEA consumul de carburant este, în medie, de doar 4,7 litri la 100 km, în condiţiile în care puterea motorului este de 181 CP şi cutia de viteze este automată. „Volvo a reuşit acum să eficientizeze motoarele şi cutiile automate atât de bine încât diferenţa de consum dintre cutia manuală şi cea automată este de doar 200 ml de combustibil, faţă de un litru, la alte firme”, ne-a spus Alexandru Ursu, reprezentant de vânzări la Volvo Iaşi.

 

 

 „Îmi place toată maşina, începând de la culoare, la care am avut rezerve la început, şi terminând cu senzaţia pe care o ai când o conduci”, Emilian Iordache, noul proprietar de XC 60 cu motor VEA

Monstru de 36.000 de euro

Modelul de XC 60 vândut ieşeanului Emilian Iordache a costat 36.000 de euro cu tot cu TVA şi are dotări de top. Printre ele trebuie amintite:
– sistemul Driver Alert (avertizează sonor şoferul dacă depăşeşte neintenţionat axul drumului şi îi monitorizează graduld e oboseală),
– Road Sign Information (înregistrează şi proiectează în consola de bord semnele de circulaţie de pe marginea drumului),
– BLIS (avertizează dacă este detectat un alt autovehicul în unghiul mort)
– sistemul de avertizare frontală cu frânare automată cu detectare de pietoni sau biciclişti (avertizează şoferul că urmează un impact şi, în lipsa unei reacţii a acestuia, frânează automat).

0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentExclusiv 7EST. Laicu, pentru noi eşti Necolaiciuc 2. Caracatiţia achiziţiilor directe de la DRDP: angajaţii şi neamurile lor, interlopi, firme de apartament (Text integral)
Articolul următorÎncepe „Revoluţia termică”: costurile scad spectaculos. Dalkia Iași pregăteşte un proiect de milioane de euro pentru contorizare individuală
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments