Dealerul olandez i-a pus autobuzele în braţe, după negocieri, cu acest preţ pe bucată. La RATP au ajuns cu 18.637 euro.
7EST a aflat preţul real plătit de Vasile Puşcaşu, patronul Unistil, în Olanda, pentru cele 40 de autobuze aduse pentru RATP Iaşi. Omul de afaceri din Iaşi a negociat şi a obţinut un cost de 10.000 de euro pentru un atobuz din lotul înlocuit de Primăria din Haga. Primăria Iaşi le-a cumpărat cu 18.637 de euro fără TVA. Preţul plătit de Puşcaşu este acelaşi cu preţul mediu identificat de 7EST pe site-urile de autobuze SH din Europa.
Cheltuielile de import
Costurile de import ale Unistil pentru a aduce în România autobuzele cumpărate de la firma olandeză Womy au fost calculate de 7EST la 2.297,23 euro/bucată. La costul de import pentru fiecare autobuz s-a ajuns calculând distanţa de aproximativ 2.000 km dintre Iaşi şi Haga, pe şosea, cu nopţi de cazare pentru 41 de oameni pe drum şi cu motorină pentru drumul de întoarcere pentru 41 de autobuze.
În plus, a fost adăugată şi taxa de înmatriculare a autobuzelor care, conform caietului de sarcini, intra în sarcina Unistil. Preţul final, cu toate cheltuielile de pe drum, precum şi cu taxa de înmatriculare, a fost de 91.889,2 euro pentru toate cele 40 de autobuze. Împărţit la 40 de autobuze, cât a oferit Unistil Primăriei, a rezultat un cost de import de 2.297, 23 euro pe bucată.
Acestea sunt autobuzele de 10.000 de euro, aduse la Iaşi cu 18.000 de euro. „Dacă făceam noi licitaţia de achiziţie a autobuzelor mi-e greu să cred că ieşeam la preţul ăla” – angajat din conducerea RATP
10.000 de euro
Surse din cadrul RATP au dezăluit, pentru 7EST, care a fost preţul real plătit de către Vasile Puşcaşu dealerului olandez de autobuze: 10.000 de euro. În condiţiile în care cheltuielile de import au fost de 2.297,23 euro pe bucată, preţul pe care l-a suportat patronul Unistil a fost de 12.297,23 de euro.
În condiţiile în care la Iaşi au fost vândute cu 18.637 de euro fără TVA, rezultă o diferenţă de 6.339,77 euro pentru fiecare mijloc de transport. Cu alte cuvinte, pentru 40 de autobuze capacul Unistil a fost de 253.590 euro. Chiar scăzând şi alte cheltuieli neprevăzute este de presupus că profitul unui singur transport de acest gen trece, scăzând taxe şi impozite datorate statului, de 150.000 de euro. Vasile Puşcaşu a refuzat să comenteze acest subiect.