Consumatorii sunt sfătuiţi să îşi numere scoşi de pe card, dar şi să îşi verifice soldul, iar în situaţia în care numerarul eliberat de bancomat nu corespunde cu cel solicitat, să anunţe banca.
Printre principalele aspecte reclamate se numără neeliberarea sumelor solicitate la ATM-uri, blocarea cardurilor, modificarea soldului în urma operaţiunilor succesive, deşi suma nu a fost eliberată, dar şi imposibilitatea citirii chitanţei de la ATM deoarece nu mai exista tuş în imprimantă, susţin reprezentanţii ANPC.
Alţi clienţi au fost nevoiţi să retragă bani de ghişeu, tranzacţie comisionată de obicei de bancă fie cu un anumit procent din sumă, fie cu o sumă minimă, deoarece ATM-urile nu funcţionau.
O altă problemă întâmpinată de clienția fost cea a reţinerii sumei tranzacţionate de mai multe ori.
În astfel de situaţii, consumatorii sunt sfătuiţi să facă o cerere la bancă pentru anularea tranzacţiei, instituţia fiind nevoită să ofere un răspuns în termen de 30 de zile.
Dacă problema nu se rezolvă pe această cale, clientul poate face o plângere la ANPC.
„S-au întâmplat situaţii în care aceste aparate nu funcţionau din motive nejustificate. Vorbim de neeliberarea unei sume şi modificare a soldului, deşi suma nu a fost eliberată”, a precizat Bogdan Nica, preşedintele ANPC.
(Sursa: gandul.info)