Directorul Delphi o zice politicos: Iaşului îi lipseşte infrastructura

0
581

John Hutson, americanul care a lucrat în filiale Delphi în SUA şi Europa, e diplomat în exprimare. „Îmbunătăţirea infrastructurii (aeroport, drumuri) va aduce beneficii tuturor companiilor din industria regiunii”, a spus el.

Producţia din fabrica Delphi, cea mai mare investiţie străină de la Iaşi, a intrat într-o nouă etapă. La uzina din Miroslava se realizează şi sisteme pentru echipamente agricole şi de construcţii. Directorul John Hutson laudă calitatea muncitorilor români şi încă mai aşteaptă dezvoltarea infrastructurii, aeroport, drumuri.

 

Mai curat ca-n farmacie

După mai mult de doi ani de la demararea producţiei la Iaşi, fabrica Delphi de la Miroslava a devenit complet operaţională în 2011, când a fost activată zona de producţie a Combined Valve Adaptor (CVA), o componentă a injectorului. Iniţial, Delphi îşi stabilise în 2008 sediul la Tehnoton, iar în 2009 a început construcţia actualei fabrici de la Miroslava, de aproximativ 36.500 de metri pătraţi. „Delphi are aproximativ 2.000 de angajaţi în fabrica diesel din Iaşi – Miroslava. Producerea sistemelor diesel de injecţie necesită mână de lucru extrem de calificată. Sistemul Common Rail lucrează la presiuni de până la 2.000 de bari şi are nevoie de operaţii de prelucrări mecanice de înaltă precizie, de până la un micron (adică de 100 de ori mai mic decât firul de păr), iar operaţiile de asamblare trebuie realizate într-o cameră strict controlată din punct de vedere al curăţeniei”, a afirmat John Hutson, directorul Delphi Diesel Systems România.

 

Cel mai mare investitor

Americanul care conduce fabrica de la Miroslava are numai cuvinte de laudă pentru muncitorii ieşeni. „Cu trainingul potrivit, candidaţii de pe piaţa locală se adaptează foarte bine. Angajaţii noştri sunt dinamici, calificaţi şi dedicaţi. Această expertiză asigură suport şi soluţii pentru realizarea de sisteme de injecţie diesel care sunt dezvoltate pentru a face faţă nevoilor producătorilor de maşini, ce trebuie să respecte reguli foarte stricte pe piaţă”, a explicat Hutson. Până acum, investiţia Delphi la Iaşi a atins 200 milioane de euro, compania americană cu sediul social în Luxemburg fiind cel mai mare investitor străin din judeţ.

 

Rămân la Iaşi

Şeful de la Delphi neagă zvonurile privind relocarea producţiei şi susţine că investiţiile în infrastructură sunt aşteptate. „Atunci când am ales să construim fabrica am cunoscut nivelul infrastructurii din regiune. Folosim firme contractoare pentru a ne transporta componentele din Iaşi şi ei sunt cei afectaţi de condiţiile infrastructurii, nu noi în mod direct. Desigur că îmbunătăţirea infrastructurii (aeroport, drumuri) va aduce beneficii tuturor companiilor din industria regiunii”, a spus directorul Delphi Diesel Systems România.

 

Injectoare pentru agricultură

Injectoarele fabricate de Delphi echipează foarte multe motoare Diesel, inclusiv cele de pe autoturisme precum Dacia Logan sau Ford Focus. Mai nou, componentele produse la Iaşi ajung şi în motoare puternice, cu destinaţie industrială. „Am adăugat noi tehnologii pentru pompe şi injectoare pentru a îndeplini standardele stricte privind emisiile şi am început să producem nu numai componente pentru automobile, cât şi sisteme pentru echipamente agricole şi de construcţii”, a afirmat John Hutson.

 

Cifrele sunt beton

Investiţia Delphi de la Miroslava pare a fi una de real succes. Potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, în 2011, după ce a devenit complet operaţională, unitatea a obţinut un profit de aproape 62 milioane de lei. Cifra de afaceri raportată a depăşit 1,3 miliarde de lei, în condiţiile unui capital social de 32 milioane de lei. De asemenea, Delphi plăteşte Primăriei Miroslava aproximativ 600.000 de euro anual doar pentru concesiunea terenului pe care se află fabrica.

 

John Hutson a preluat funcţia de director al fabricii Delphi Diesel Systems Iaşi de la jumătatea anului 2007

 

Directorul e căsătorit cu o româncă

John Hutson, cetăţean de origine americană, a preluat funcţia de director al fabricii Delphi Diesel Systems Iaşi de la jumătatea anului 2007. John Hutson şi-a început cariera în 1980 în Delphi Statele Unite ale Americii ca şi student practicant. În 1993 a venit în Europa şi timp de o decadă a preluat cu succes diferite funcţii precum inginer şef şi director de inginerie al Centrului Tehnologic pentru Clienţii Delphi din Luxemburg.

În perioada 2004 – 2007, John a fost directorul fabricii Delphi Packard din Ineu, fiind responsabil pentru construcţia fabricii încă din faza de green-field. John Hutson este licenţiat în Ingineria Sistemelor la Wright State University, SUA. Este căsătorit cu o româncă şi familia s-a stabilit în Iaşi.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments