Elevii de clasele a XI-a şi a XII-a au susţinut luni, 3 martie, simularea examenului scris de Limba şi literatura română din cadrul Bacalaureatului. Scopul acestei testări este familiarizarea elevilor cu rigorile examenului şi optimizarea rezultatelor la bacalaureat, precizează Ministerul Educaţiei Naţionale.
Testarea a început la ora 9:00, când s-au deschis plicurile sigilate cu subiectul multiplicat. Timpul destinat rezolvării subiectelor la Limba şi literatura romană a fost de 3 ore, iar elevii sunt supravegheaţi de profesori de altă specialitate. Este pentru prima oară când simularea probelor de BAC are loc la nivel naţional, cu aceleaşi subiecte pentru toţi liceenii. O premieră este şi susţinerea simulării de către elevii claselor a XI-a.
Subiectele de la simularea Bacalaureatului
Clasa a XII-a, profil REAL
Analiza unui fragment din piesa de teatru „Somnoroasa aventură” de Teodor Mazilu, scrierea unui text despre importanţa călătoriilor în formarea personalităţii tinerilor şi redactarea unui eseu dintr-un text de Liviu Rebreanu au fost subiectele de la română, la simularea bacalaureatului la a XII-a.
Elevii din clasa a XII-a, profilul real, care au susţinut, luni, simularea examenului de bacalaureat la proba de limba şi literatura română au avut de rezolvat trei subiecte, fiecare fiind notat cu 30 de puncte, zece puncte fiind acordate din oficiu.
La primul subiect, candidaţii au avut de rezolvat nouă cerinţe, vizând cunoştinţe de vocabular, limbă română şi gramatică, dintr-un fragment din piesa de teatrul „Somnoroasa aventură” a lui Teodor Mazilu. Printre cerinţele vizate au fost: numirea unor sinonime, explicarea rolului unei virgule, folosirea unei locuţiuni sau expresii într-un enunţ care să conţină un substantiv, prezentarea unor motive literare din textul dat şi comentarea unei secvenţe din text.
La al doilea subiect, cerinţa a fost scrierea unui text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre importanţa călătoriilor în formarea personalităţii tinerilor.
La subiectul al treilea, elevii au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte, în care să prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparţinând lui Liviu Rebreanu.
Clasa a XI-a, profil REAL
Analiza unui fragment din nuvela Margărita” a lui Vasile Alecsandri, scrierea unui text argumentativ despre impactul reţelelor de socializare asupra tinerilor şi redactarea unui dintr-o comedie studiată au fost subiectele la limba română de la simularea examenului de bacalaureat la clasa a XI-a.
Elevii din clasa a XI-a, profilul real, care au susţinut, luni, simularea examenului de bacalaureat la proba de limba şi literatura română au avut de rezolvat trei subiecte, fiecare fiind notat cu 30 de puncte, zece puncte fiind acordate din oficiu.
La primul subiect, candidaţii au avut de rezolvat nouă cerinţe, vizând cunoştinţe de vocabular, limbă română şi gramatică, dintr-un fragment din nuvela „Margărita” a lui Vasile Alecsandri.
Cerinţele au fost: numirea sinonimelor potrivit pentru sensul din text al cuvintelor „mister” şi „necontenit”; explicarea rolului virgulei în secvenţa: „Acel buchet l-am compus eu însămi pentru d-voastră, adăogi ea roşindu-se pe obraji”; construirea unui enunţ în care să se folosească o locuţiune sau expresie care să conţină verbul „a duce”; menţionarea tipului de perspectivă narativă din textul dat; prezentarea a două motive literare din text; selectarea a două secvenţe din text care conturează dimensiunea spaţială; prezentarea rolului verbelor la timpul perfect simplu din textul dat; ilustrarea, cu câte un exemplu din textul dat, a două trăsături ale genului epic; comentarea, în 60-100 de cuvinte, a următoarei secvenţe din text: „Câteva persoane se apropiară de Margărita, iar Alexis se retrase încet, strângând la peptu-i un mic buchet de flori de trandafir, de violete şi de rezada. Din cea mai adâncă desperare, el trecuse pe loc în cea mai vie bucurie”.
La al doilea subiect, cerinţa a fost scrierea unui text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre impactul reţelelor de socializare asupra tinerilor.
La subiectul al treilea, elevii au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte în care să prezinte particularităţile de construcţie a unui personaj dintr-o comedie studiată.
Clasa a XII-a, Profil UMAN
SUBIECTUL I – Un text la prima vedere din opera „Titanic Vals”, de Tudor Muşatescu, pe baza căruia să se răspundă la nouă cerinţe.
SUBIECTUL II- Un text argumentativ despre importanţa studierii disciplinelor umaniste.
SUBIECTUL III – Un eseu în care să prezinte relaţia dintre două persoanaje dintr-un text studiat de Liviu Rebreanu.
(Sursa: hotnews.ro)