Şefii judeţului cheltuie peste 5,5 milioane de lei ca să repare mai puţin de un sfert din vechea pistă. „Unde merge mia, merge şi suta”, e deviza şefilor judeţului.
Consilierii judeţeni au acceptat, recent, să aloce alţi bani pentru Aeroport. Este vorba despre 5,59 milioane de lei destinaţi refacerii parţiale a pistei vechi, care este încă operantă.
Se schimbă câteva sute de dale
„Şi eu m-am întrebat de ce este nevoie de aceşti bani, înainte de a vota. Pista veche devine pistă de rezervă, nu este anulată. Autoritatea Aeronautică însă nu o autorizează dacă nu îndeplineşte anumite condiţii de siguranţă”, spune consilierul judeţean PDL Liviu Bulgaru.
Urmează să fie schimbate 437 de dale din beton, să fie refăcute rosturile pe 5.660 de metri şi să se repare 90 de dale. Trebuie menţionat că pista actuală de pe aeroport a fost construită în 1966, suferind, în timp, modificări. De exemplu, intervenţii la dalele din beton s-au făcut în 2005, când s-au schimbat 132 de dale, şi în 2012 când au fost înlocuite alte 675 de dale. Noua intervenţie va duce la înlocuirea a aproape jumătate din dalele originale.
Pista nouă e încă în lucru, iar cea veche (în plan apropiat) va fi recondiţionată
Pista nouă e gata în noiembrie
Ca dimensiuni, pista operabilă are 1.800 metri lungime şi 45 m lăţime, însumând o suprafaţă de 81.000 mp. Potrivit şefilor judeţului, suprafaţa este plină de gropi, ruperi de muchii şi fisuri, iar o eventuală reautorizare este imposibilă fără intervenţia urgentă. Ca soluţie tehnică, gropile din dale vor fi acoperite cu mortar şi beton.
Cât priveşte noua pistă a aeroportului, aflată în lucru, aceasta are o lungime de 2.400 de metri şi va fi finalizată în noiembrie, cu şapte luni mai devreme decât prevedea contractul iniţial încheiat cu constructorii. Construcţia costă 139 de milioane de lei şi este executată de asocierea Max Boegl, Vega ’93 Galaţi şi UTI Group.
Curse aeriene de la Iaşi
Tel Aviv (Aeroportul Ben Gurion TLV) cu frecvenţă de 2 ori pe săptămână, din 31 martie;
Milano (Bergamo), începând cu 4 iunie;
Viena (Aeroportul Viena VIE), din 31 martie, 6 ori pe săptămână;
Roma (Aeroportul Fiumicino FCO), 4 ori pe săptămână;
Bucureşti (Aeroportul Henri Coandă OTP) zilnică;
Bologna (Aeroportul G. Marconi BLQ), 2 ori pe săptămână;
Londra (Aeroportul Luton LTN), 2 ori pe săptămână;
Torino (Aeroportul Caselle TRN), 3 ori pe săptămână.