Campanie controversată. Un manechin cu sânii la vedere demască exploatarea oamenilor și condițiile de muncă mizere din țările sărace ale lumii

0
123
Foto: Hepta

Foto: Hepta

Firma American Apparel atrage atenţia întregii lumi cu o nouă campanie publicitară ingenioasă. După ce au dotat manechinele din vitrinele magazinelor cu păr pubian şi sfârcuri vizibile prin lenjeria intimă transparentă pentru a aduce în discuţie unele tabuuri ale societăţii, reprezentanţii brandului au reuşit încă o dată să facă „târgul“ să vuiască.

 

Compania americană şi-a făcut deja un renume prin campaniile publicitare aparte pe care le lansează. De această dată, reprezentanţii companiei au convins o angajată originară din Bangladesh, pe nume Maks, crescută într-o familie musulmană destul de strictă, să renunţe la haine şi să devină model în cadrul unei campanii publicitare menite să demaşte şi să pună la zid concurenţa care foloseşte mână de lucru extrem de ieftină din ţări sărace sau aflate în curs de dezvoltare, oameni exploataţi, care muncesc în condiţii mizere, ore în şir, pe un salariu de nimic. 

Peste sânii angajatei fotografiate apar cuvintele înscrise, de regulă, şi pe etichetele hainelor, prin care se identifică ţara în care a fost confecţionat produsul: Made in Bangladesh. 

Îmbrăcată doar într-o pereche de jeans, aşa cum apare în reclama Apparel, Maks, tânăra angajată născută în Bangladesh, s-a mutat la vârsta de patru ani în California, SUA. A crescut în tradiţia religioasă a familiei, dar odată cu adolescenţa a simţit nevoia să-şi descopere propria identitate şi s-a îndepărtat de tradiţiile islamice.

 

 

 Foto: Hepta

Acum în vârstă de 22 de ani, Maks a declarat pentru Daily Mail că s-a simţit în largul ei când a pozat topless pentru campania American Apparel, mai ales că este de acord şi susţine mesajul promovat de firma pentru care lucrează. „Apreciez şi îmbrăţişez toate culturile şi toate religiile. Dar aleg să fiu creativă şi să mă exprim cât se poate de limpede, în acelaşi timp“, şi-a motivat Maks alegerea.

American Aparel a stârnit controverse cu multe dintre campaniile sale. Aşa s-a întâmplat şi cu cea pentru care au realizat o colecţie limitată de tricouri imprimate cu vaginul unei femei aflate în perioada de menstruaţie, spre indignarea multora. Motivul invocat de companie? Au dorit să aducă în discuţie modul în care sunt trecute sub tăcere şi considerate ruşinoase subiecte perfect normale şi desprinse din viaţa de zi cu zi.

 

(Sursa: adevarul.ro)

0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentUrmărit internațional, prins la Iași cu sprijinul mascaților. Era căutat de polițiștii italieni pentru trafic de persoane
Articolul următorCascadorii extremelor. Nu folosesc niciun fel de protecție!
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments