Bugatti Veyron, Lamborghini , Porsche Cayenne sau Hummer H2 sunt doar vise pentru cei mai mulţi dintre români. Pentru fiii regilor asfaltului bolizii reprezintă de ani buni achiziţii sau, mai simplu, cadouri obişnuite.
Colecţiile de bolizi şi pasiunile pentru sporturile cu motor ale fiilor aşa-numiţilor regi ai asfaltului sunt de notorietate.
Patima lui Alexandru Umbrărescu, fiul lui Dorinel Umbrărescu, pentru maşinile de lux nu mai este de mult un secret.
Alexandru Umbrărescu//Facebook
Pe pagina lui de Facebook, Alexandru Umbrărescu are postate fotografii cu bijuteriile sale pe patru roţi, între ele numărându-se un Chevrolet şi un Porsche Cayenne.
Un astfel de Chevrolet ajunge la 100km/h în 6 secunde.
Porsche Cayenne
Dorinel Umbrărescu este unul dintre veteranii aşa-numiţilor regi ai asfaltului, cu o avere în 2012 de 400 de milioane de euro, potrivit Forbes.
De exemplu, numai în perioada 2009-2010 Umbrărescu a câştigat contracte cu statul în sumă de 270 de milioane de euro cu firmele sale UMB Spedition şi Tehnostrade. O treime dintre contractele pentru reabilitare de drumuri naţionale semnate în perioada septembrie 2010-mai 2011, au fost câştigate de firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, controlate de Umbrărescu, potrivit ZF.
Construcţia autostrăzii Moara Vlăsiei-Ploieşti, lotul 1 din autostrada Timişoara- Lugoj, contracte de deszăpezire, reabilitări de sute de kilometri de drumuri naţionale sunt doar câteva dintre contractele câştigate de firmele controlate de Dorinel Umbrărescu.
Cu toate acestea, în ultimii ani afacerile UMB Spedition şi Tehnostrade au fost în scădere, după cum reiese din datele de pe site-ul Ministerului Finanţelor.
În 2012 UMB Spedition a avut un profit net echivalentul a 21,2 milioane euro, la o cifră de afaceri netă de 138,5 milioane euro. În 2010 UMB Spedition a avut profit net dublu, de 43,4 milioane euro şi o cifră de afaceri netă de 161 milioane euro.
În 2012 firma Tehnostrade a avut un profit net de 16,51 milioane euro, la o cifră de afaceri netă de 130 milioane euro. În 2010 Tehnostrade a înregistrat un profit de 23 milioane euro, la o cifră de afaceri netă de 99 milioane euro.
De anul trecut Umbrărescu este proprietar de bancă. El a preluat în aprilie 2013 fosta ATE Bank România pentru 10 milioane de euro.
Costeluş Căşuneanu, maşină de 1,7 milioane de dolari
Un alt “prinţ” al şoselelor care s-a remarcat şi prin pasiunea sa pentru automobile este Costel Căşuneanu junior, zis şi Costeluş , fiul “regelui asfaltului” Costel Căşuneanu care avea o avere de 200 de milioane de euro.
Presa a relatat despre el că are, din 2007, un Bugatti Veyron, maşină achiziţionată cu 1,7 milioane de dolari, fiind la acea vreme cel mai scump automobil din România.
Bolidul are un motor W16 de 8,0 litri, propulsorul dezvoltă 1.001 CP, iar viteza maximă ajunge la 407 km/h. Automobilul poate ajunge la 100 km/h în doar 2,5 secunde, iar viteza de 200 km/h este atinsă în 7,3 secunde.
Bugatti Veyron
Într-o scrisoare deschisă adresată presei centrale de către Costeluş Căşuneanu, posesorul celei mai scumpe maşini din România vorbea despre neajunsurile pe care un automobil de lux le poate aduce, povestind cum, atunci când conduce regulamentar, bolidul său Bugatti Veyron este deseori depăşit de Dacii Logan. „Îmi cer scuze că deţin o maşină la care mulţi râvnesc. Dumneavoastră probabil, chiar dacă v-aţi fi permis, cu siguranţă nu v-aţi fi îndeplinit visul, pentru a nu stârni mânia şi invidia presei. Ar fi trebuit s-o refuz, primită fiind cadou de la părinţii mei, drept răsplată pentru copilăria în care a trebuit să le suplinesc absenţa în educaţia fratelui mai mic, tocmai pentru a nu ajunge ca mine, să-i spună bonei «mamă». Şi tot eu sunt cel care greşesc, presupun, când adesea, conducând regulamentar, sunt depăşit şi lăsat în nori de praf de Logan. Înţeleg, aceşti conducători auto ne reprezintă ţara şi pe ei nu îi puteţi judeca”, scrisese Costeluş Căşuneanu, în 2009, potrivit ZF.
Foto Facebook// Costeluş Căşuneanu, un pasionat pilot de off-road
Despre celălat fiu al regelui asfaltului, Ionuţ Căşuneanu, s-a scris că este la rândul său proprietar al unei colectii de masini de lux, între ele numărându-se la un moment dat un Lamborghini Murcielago alb, un Mercedes SL 55 AMG, un Porsche Cayenne Turbo si un Hummer H2.
Lamborghini Murcielago// Foto eimagini.info
De exemplu, un Lamborghini Murcielago 6.5 LP640 Roadster are un preţ care poate porni de la 300.000 euro, o viteză maximă de 330 km pe oră şi atinge 100 kilometri pe oră în 3,3 secunde.
În timp ce Costel Căşuneanu junior este şi un pasionat pilot de off-road, Ionuţ Căşuneanu are o altă pasiune: vânătoarea şi safari în Africa.
Tatăl lor, Costel Căşuneanu senior, care controlează PA&CO Internaţional SRL Bacău, a fost condamnat, în iunie 2012, de judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţiei (ÎCCJ), la 4 ani de închisoare cu suspendare pentru cumpărare de influenţă, în formă continuată.
Între contractele reprezentative realizate de PA&CO Internaţional se numără autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti, de 42,5 kilometri. Contractul a avut o valoare de 296 milioane euro şi a fost executat de Spedition UMB, Pa&Co Internaţional, Euro Construct Trading 98. Alte contracte reprezentative ale PA&CO Internaţional: Centura Ploieşti Vest, pasajul Pipera Bucureşti, reabilitarea pistei de aterizare – decolare a aeroportului internaţional Henri Coandă,
Otopeni.
Regele asfaltului din Braşov, pasiune pentru motoare
Nu numai fiii regilor asfaltului au hobby-uri excentrice.
Marcel Butuza, aşa-numitul rege al asfaltului din Braşov, este cunoscut pentru pasiunea sa enduro-cross, Butuza participând cu echipa sa, Vectra Racing Team Zărneşti, la mai multe ediţii ale Raliului Dakar, în anii 2007, 2009, 2011.
„Marcel Butuza este un pilot de motociclete de peste 30 de ani. El a învăţat să meargă cu motocicleta la vârsta de 14 ani. Acum el îşi vede visul realizat, acela de a avea propriul său club de motociclism, numit Vectra”, se arată pe site-ul Vectra Racing.
Foto Marcel Butuza
Butuza a concurat în diferite ramuri ale sportului cu motor şi a obţinut mai multe titluri. În ultimii ani, el şi-a îndreptat atenţia spre raliuri cross-country. “Marcel a devenit primul campion român la enduro, iar după câteva sezoane de munca grea şi de formare a decis să participe la competiţiile internaţionale. (…) Raliul Dakar a devenit principala ţintă a carierei de 30 ani în sportul cu motor pentru unul dintre cei mai renumiţi piloţi de motocicletă din România”, se mai arată pe site-ul clubului său.
Pe lângă pasiunea pentru sportul pe două roţi, Marcel Butuza participă şi la întreceri auto de circuit. Deţine o colecţie de maşini de lux, care cuprinde, potrivit presei locale, un Mercedes, un si un Lamborghini Murcielago Excalibur Roadster.
Anul trecut el şi-a achiziţionat şi un Ferrari 458 Challenge pentru a participa la competiţii. Un astfel de model are un preţ de circa 230.000 de euro şi atinge o viteză maximă de 325 kilometri la oră.
Ferrari 458 Challenge
Fiul său, în vârstă de 18 ani, care a moştenit pasiunea tatălui său pentru senzaţii tari, a început să meargă pe motocicletă la vârsta de cinci ani, înainte de a învăţa să meargă pe bicicleta. La 13 ani el era deja, la rândul său, campion la enduro, potrivit unui interviu acordat în urmă cu câţiva ani pentru Promotor.
Vectra Service din Braşov, controlată de Marcel Butuza, a decis să intre în insolvenţă în noiembrie anul trecut. Cifra de afaceri a Vectra Service a scăzut în ultimii ani. În 2012 firma a avut un profit de 42 milioane de euro, mai mic cu 22 milioane euro faţă de 2011, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Butuza avea în 2011 o avere estimată la 32 de milioane de euro, potrivit Forbes.
În 2012 Vectra Service a avut un profit net de 158.051 euro, la o cifră de afaceri de 42,3 milioane euro.
În schmib, în 2010, Vectra Service a înregistrat un profit net de 1,26 milioane euro, la o cifră de afaceri de 212.6 milioane euro, potrivit Ministerului Finanţelor. În 2012 compania lui Butuza a semnat un contract de aproape 22 milioane euro pentru construcţia lotului 2 al centurii Braşovului.
Compania a efectuat mai multe lucrări mari de infrastructură, printre care centura ocolitoare a Timişoarei şi centura ocolitoare a municipiului Sibiu şi parţial, centura Braşovului. De asemenea, Vectra a lucrat la un tronson de pe DN1, între Sinaia şi Comarnic.
390 de kilometri de autostrada în 10 ani
În România reţeaua de autostrăzi a depăşit la sfârşitul anului trecut pragul de 600 de kilometri, mai mult cu aproape 390 de kilometri comparativ cu reţeaua pe care o avea în urmă cu 10 ani. România deţine cea mai mică reţea de autostrăzi pe cap de locuitor din Uniunea Europeană. Doar 2,4 centimetri de autostradă pe cap de locuitor, de trei ori mai puţin decât bulgarii şi de opt ori mai puţin decât germanii, potrivit unor calcule gândul din aprilie 2013 făcute pe baza datelor Eurostat.
Densitatea autostrăzilor (kilometri/1.000 km pătraţi) Sursa Consiliul Concurenței
(Sursa: gandul.info)