În goana după bani, Guvernul a introdus în ultimele patru luni ale anului trecut o nouă acciză: cea pentru produsele de lux. În cazul maşinilor, statul a taxat cu un euro fiecare centimetru cub pentru motoarele care depăşeau pragul de 3 litri. De pe urma acestor maşini, a încasat însă aproape 360.000 de euro.
Statul a încasat anul trecut 1,6 milioane de lei din acciza impusă maşinilor de lux. Practic, tot ceea ce depăşea 3.000 de centimetri cubi s-a impozitat cu un euro pentru fiecare centimetru cub.
Un nivel nesemnificativ pentru bugetul de stat, spun specialiştii, care critică Executivul pentru excesul de taxe.
„Mai întâi ne facem politica bugetară şi apoi vedem în ce măsură taxele ne vor ajuta să colectăm sau să ajungem la nivelul pe care l-am stabilit. Se demonstrează ca acciza suplimentară nu face altceva decât să aducă un venit la bugetul statului, dar nu foarte semnificativ”, spune Daniel Anghel, partener PricewaterhouseCoopers.
În cazul maşinilor de lux la mâna a doua, vor exista şi proprietari care vor prefera să le înmatriculeze în Bulgaria.
„Dacă am pus, de exemplu, impozit pe maşini de lux, oamenii nu vor mai cumpăra maşinile de lux, poate le înmatriculează în Bulgaria, şi atunci automat scapă şi de acest impozit”, afirmă Emilian Duca, consultant fiscal Tax & Business Solutions.
Anul trecut, în România au fost înmatriculate 267 de maşini de lux. Valoarea totală a acestora a depăşit 3,5 milioane de euro.
(Sursa: digi24.ro)