13 licee din judeţul Iaşi sunt ca şi cum n-ar fi. Niciun elev nu a reuşit să obţină medie de trecere la simularea de Bacalaureat

0
390

Rezultate slabe şi la cea de-a doua simulare a examenului de bacalaureat din Iaşi. Numai 42,15 la sută dintre candidaţi au reuşit să ia note de trecere. În plus, sunt 13 licee unde niciun elev nu a reuşit să obţină medii de promovare. Şi de această dată disciplinele care le-au creat probleme elevilor au fost matematica, fizica şi biologia. 

 

 

După centralizarea datelor simulării în Iaşi, s-au obţinut următoarele rezultate: colegiile Naţional, Mihai Eminescu, Racoviţă, Negruzzi, Wundbrand, Costin, Vasile Alecsandri, Grigore Moisil, Mihail Sadoveanu din Paşcani, Ibrăileanu şi Cantemir au promovabilitate care se apropie de 100%. Pe ultimele locuri se află: Colegiul Sturza din Iaşi cu 3,13%, Fântânele (Paşcani) cu 4,76%, Liceul de Electronică şi Telecomunicaţii 4,55%, Holban, 4,48%, Iorga din Paşcani cu 3,77%.

 

Urmeaza o lista cu 13 şcoli unde promovabilitatea este 0%: Petru Poni, Colegiul de Transporturi, Liceul Tehnologic M. Busuioc din Paşcani, grupurile şcolare din Mogoşeşti, Victoria, Şcheia, Ţibana, Cozmeşti, Focuri, Holboca, Tătărusi şi Lespezi.

 

 

 

La Liceul Tehnologic Holboca rezultatele dezastruoase se menţin din generaţie în generaţie. Şi de această dată, la simularea examenului de maturitate sunt zero promovaţi. Elevii recunosc cu seninătate că sunt dezinteresaţi.

 

„N-am mai învăţat, nici la prima simulare de fapt nu am învăţat, dar am luat notă mai mare”, spune la Digi 24 un elev.

„N-au fost grele, dar dacă noi nu am învăţat, vă daţi seamă, cât de simple erau noi nu ştiam să le facem deoarece nu am învăţat. Sunt slab, recunosc. Mai am şi lipsuri din generală”, mărturiseşte un alt elev. 

 

Pentru a încerca să le îmbunătăţească notele, profesorii le oferă elevilor meditaţii gratuite. Fără succes însă.

 

„Dintr-o clasă de 12 elevi vin 1-2 elevi, atât. Spun că nu îi interesează acest examen, mai ales că ştiu că nu pot să-l ia pentru că au foarte multe lacune. Vin din gimnaziu cu multe carenţe. Eu cred că au tratat superficial subiectele, apoi au ştiut că nu vor fi trecute în catalog şi atunci n-au avut nicio motivaţie”, explică pentru Digi 24 Mihaela Vatamanu, profesor limba română.

 

Conducerea liceului va înştiinţa şi părinţii cu privire la notele obţinute de elevi, dar nici aşa nu se aşteaptă ca situaţia să se îmbunătăţească.

 

„Fără efortul lor propriu şi personal, deci după orele de curs cred că nu se poate rezolva nimic numai cu efortul profesorilor. Trebuie să facă şi ei. Cred că 70 la sută, 50 la sută profesor, 50 la sută elevi. Deci amândoi trebuie să facă eforturi”, este de părere Liliana Rujanu, directorul Liceului Tehnologic Holboca.

 

Iar situaţia de la Liceul Tehnologic Holboca nu este nici pe departe singulară.

 

 

„În continuare rămân procentaje sub 50 la sută de la care aşteptăm îmbunătăţire şi evident un set de măsuri la nivelul fiecărei şcoli, măsuri ce ar putea duce la ameliorarea situaţiei”, a declarat pentru Digi 24 Camelia Gavrilă, inspector general al IŞJ Iaşi care nu precizează şi care sunt măsurile care au fost luate de Inspectorat pentru îmbunătăţirea activităţii didactice din aceste şcoli.

 

La prima simulare a examenului de maturitate, doar 36,21 la sută dintre elevii de clasa a XII-a din judeţul Iaşi au reusit să promoveze. La această evaluare rezultate slabe au obţinut şi elevii din clasa a XI-a. Doar 48,33 la sută au luat peste 5 la limba română, la matematică 31,51 la suta , iar la istorie 69,41 la sută.

 

 

(Sursa: digi24.ro)

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments