Nu plătiţi mai mult de o gigacalorie. Dalkia a emis facturile pe februarie şi avertizează: cine e umflat la plată, să ne sune!

0
84

Ieşenii sunt încurajaţi să sune la Dalkia când observă facturi care sunt mai mari decât sumele anunţate de companie. Societatea spune că aproape 15.000 de ieşeni au solicitat până acum ajutor la numărul de telefon pus la dispoziţia ieşenilor non-stop.

 

Reprezentanţii Dalkia spun că au finalizat facturarea, pe luna februarie, pentru clienţii ieşeni care au convenţii individuale de plată. Conform calculelor făcute pentru 10.000 de locuinţe – 27% din toate apartamentele racordate la sistemul centralizat de distribuţie a agentului termic şi apei cale – valorile facturilor sunt cuprinse între 117 lei şi 239 de lei.

 

Mai scump decât în 2013

Nivelul facturilor pentru luna februarie este de 117 lei pentru un apartament de sub 30 mp (0,44 gigacalorii), de 193 de lei pentru apartamente cuprinse între 31 şi 50 mp (0,73 gigacalorii) şi de 239 de lei pentru apartamentele de peste 50 mp (0,9 gicacalorii).

Facturile sunt cu puţin mai mari decât cele din luna februarie a anului trecut. „Este această diferenţă, dar în luna februarie 2014 a fost mai frig decât anul trecut. Anul trecut au fost temperaturi medii în februarie de plus 0,94 grade, anul acesta au fost de minus 0,8 grade. Din această diferenţă a rezultat un preţ mai mare în 2014, cu sume cuprinse între 2 şi 8 lei pe toată luna”, ne-a spus Ana Maria Icătoiu, purtător de cuvânt al Dalkia Iaşi.

 

Pentru clienţii Dalkia, facturile pe februarie nu trebuie să depăşească 239 de lei

Ieşenii sunt invitaţi să reclame

Dalkia solicită ieşenilor ca, în baza informaţiilor referitoare la facturile pentru luna februarie, să reclame diferenţele de costuri pe care le vor observa. „Îi rugăm pe toţi cei care regăsesc în facturile individuale sau pe listele de întreţinere sume de plată pentru căldură cu mult mai mari decât mediile calculate de noi să ne semnaleze acest lucru la Centrul de Apel non-stop, gratuit, la telefonul 0800800123. Trebuie să-şi lase datele de contact, adresa, suma de plată pentru încălzire şi noi vom face toate verificările. Vrem să ne asigurăm, împreună cu Primăria şi ANRSC, că respectivele calcule au fost făcute corect. Păstram confidenţialitatea persoanei care face reclamaţia, ca să nu aibă probleme cu administratorii sau cu vecinii”, ne-a mai spus Ana Maria Icătoiu.

 

115 repartizări ilegale

Dalkia a identificat până acum nu mai puţin de 115 cazuri de repartizări ilegale ale costurilor de încălzire. Toate cazurile au fost transmise Direcţiei de Control din Primăria Iaşi. “Măsura cerută de Primărie este intrarea în legalitate. Ce înseamnă asta? Înseamnă că toate costurile din această iarnă sunt recalculate, listele sunt corectate şi reafişate. Ca idee, cheltuielile de întreţinere pentru un apartament nu trebuie să treacă, pentru căldură, de o gigacalorie, maxim o gigacalorie şi 10 sutimi. Dacă suma afişată de administratori trece de această valoare, proprietarii care ne sunt clienţi trebuie să-şi pună problema că acolo este furt. Ori administratorul a calculat intenţionat căldura consumată pe spaţiile comune doar în contul celor racordaţi la Dalkia, ori au fost chiar cazuri în care persoane care figurau deconectate din reţea s-au reconectat şi consumau”, ne-a mai spus Ana Maria Icătoiu.

 

Aproape 15.000 de apeluri

Reprezentanţii Dalkia susţin că, la fix un an de la lansarea Centrului de Apel 0800800123, 14.700 de ieşeni au sunat şi au cerut ajutorul firmei. „Asta înseamnă că aproximativ 40% dintre clienţii noştri au sunat atunci când au avut nevoie şi ne-au cerut să-i ajutăm. Cei mai mulţi au cerut informaţii despre facturi, au făcut sesizări despre repartizarea incorectă a costurilor, au dorit informaţii referitoare la întreruperile în furnizarea energiei termice sau au anunţat avarii”, a precizat Ana Maria Icătoiu.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments