Vânzările de autoturisme Dacia în Marea Britanie au crescut de aproape 3,5 ori în primele trei luni din 2014 faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, la peste 6.800 unităţi, cel mai puternic avans în rândul mărcilor de volum, într-o piaţă în urcare cu 13,7%.
Astfel, în perioada ianuarie-martie au fost înmatriculate în Marea Britani, 6.821 de autoturisme noi marca Dacia, faţă de 1.978 unităţi în primele trei luni ale anului trecut, potrivit datelor anunţate vineri de asociaţia producătorilor britanici de automobile.
Cota de piaţă a mărcii româneşti a urcat astfel de la 0,33% la 0,99%.
În luna martie, vânzările Dacia pe piaţa britanică au urcat de peste 3 ori, de la 1.651 la 4.973 unităţi, nivel care conferă producătorului de la Mioveni o cotă de piaţă de 1,07%.
Piaţa auto britanică a crescut cu 13,7% în primele trei luni ale anului, de la 605.200 la 688.100 unităţi. La nivelul lunii martie, creşterea a fost de 17,7%, la 464.800 automobile noi comercializate.
Cele mai de succes mărci au fost, în primul trimestru, Ford, cu aproape 94.900 unităţi, Vauxhall (Opel), cu 74.300 autoturisme, Volkswagen, cu peste 56.000, respectiv Audi, cu 43.800 automobile.
Vânzările mărcii Renault în Marea Britanie au crescut cu 80% în primul trimestru, la 17.600 unităţi.
Cele mai de succes modele au fost Ford Fiesta, Ford Focus, Vauxhall (Opel) Corsa, Volkswagen Golf, respectiv Vauxhall Astra.
Dacia a crescut în primele trei luni ale anului mai repede comparativ cu piaţa şi în Germania şi Franţa, potrivit datelor anunţate în această săptămână de asociaţiile producătorilor auto din aceste ţări.
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au înregistrat în primul trimestru o creştere de 25,5%, cea mai puternică în rândul mărcilor de volum, la 28.349 unităţi, susţinută de un avans de peste 50% în luna martie.
În Germania, vânzările de autoturisme Dacia au avansat în primul trimestru cu 14,5%, de aproape trei ori mai rapid decât piaţa, la 11.423 unităţi.
(Sursa: gandul.info)