Un detector de cutii negre mobilizat de o navă chineză de patrulare care participă la căutarea avionului Malaysia Airlines a detectat „un semnal” în sudul Oceanului Indian, fără să stabilească dacă acesta are sau nu legătură cu zborul MH370, a anunţat agenţia China Nouă.
Semnalul avea o frecvenţă de 37,5 kHz pe secundă, identică celei transmise de dispozitivele de înregistrare a zborului.
Detectorul de cutii negre, mobilizat de nava chineză de căutare Haixun 01, a reperat semnalul la latitudinea de aproximativ 20 de grade sud şi longitudinea de 10 grade est, a precizat agenţia.
Rămâne de văzut dacă semnalul are legătură cu avionul de tip Boeing 777 care a dispărut de pe radare în urmă cu o lună, a precizat China Nouă.
Autorităţile malaysiene apreciază că, potrivit datelor furnizate prin satelit, zborul MH370 s-a prăbuşit în Oceanul Indian, în largul coastei de vest a Australiei, după ce şi-a schimbat ruta, în cursul unui zbor de la Kuala Lumpur la Beijing.
Până în prezent nu a fost descoperit vreun element susceptibil să confirme locul unde s-ar fi prăbuşit Boeingul.
Autorităţile nu înţeleg nici cum şi nici de ce a dispărut avionul şi au avertizat că misterul nu va putea să fie îndepărtat atât timp cât nu sunt găsite cutiile negre.
Zborul MH370 a decolat de la Kuala Lumpur către Beijing, dar a deviat, dintr-un motiv necunoscut, de la planul de zbor şi s-a îndreptat către vest, survolând Malaysia, către Strâmtoarea Malacca. În acel moment a dispărut de pe radarele civile.
Imagini captate prin satelit au reperat, săptămâna trecută, sute de obiecte care pluteau, dar cele care au fost recuperate nu proveneau de la avion.
Găsirea unor fragmente şi reconstituirea derivei acestora în funcţie de curenţi ar permite restrângerea zonei de căutare, în prezent imensă.
Avionul a dispărut pe 8 martie, cu 239 de persoane la bord. Malaysia a anunţat în mod oficial pe 25 martie că Boeingul de tip 777 a „sfârşit în sudul Oceanului Indian”.
(Sursa: descopera.ro)