Conducerea Aeroportului Internaţional Iaşi a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru noua pista de 2.400 m.
„Săptămâna trecută a fost semnat contractul pentru proiectarea şi construcţia primei piste flexibile din România, cu dotări şi echipamente de ultimă generaţie, construcţie ce va însemna maximă atractivitate în operare pentru marii jucători din piaţa companiilor aeriene. Menţionăm că, în perioada de derulare şi execuţie a contractului, traficul aerian de pe Aeroportul Iaşi nu va fi perturbat“, au precizat reprezentanţii aerogării.
Documentul permite constructorului să înceapă demersurile pentru organizarea de şantier şi întocmirea proiectului tehnic. Această din urmă documentaţie va fi finalizată în maximum două luni, în vreme ce termenul de execuţie a pistei şi a lucrărilor aferente este de 24 de luni.
Lucrările din cadrul proiectului vizează construirea noii piste de 2.400 metri, a căilor de rulare, extinderea platformei de garare a avioanelor, construirea drumului perimetral, instalarea noii instalaţii de balizaj şi realizarea canalizării pentru apele pluviale şi vor fi executate de un consorţiu de firme format din Max Boegl, Vega ’93 Galaţi şi UTI Grup contra sumei de 139 milioane lei, fără TVA.
Proiectul prevede alte două module de lucrări pentru dezvoltarea aeroportului. Primul vizează construirea unor noi platforme de garare a aeronavelor şi a căilor aferente de degajare. Costul acestei componente este evaluat la 40 milioane euro, modulul făcând obiectul unui proiect depus spre finanţare către Comisia Europeană. Ultimul proiect vizează construirea a două noi terminale, unul de pasageri, altul de marfă, a unui hangar pentru repararea avioanelor şi a unui nou turn de control, însă pentru acesta nu a fost identificată nicio sursă de finanţare.