Anchidin, pentru CFR Marfă ce mai chin! Reclamat la Bucureşti pentru cheltuielile făcute, Dumitru Anchidin a fost scos basma curată pentru că „e de-al nostru”

0
795

Dumitru Anchidin, directorul CFR Marfă Iaşi, a fost acuzat de achiziţii la preţuri umflate. Printre altele, un angajat îl acuză pe şeful său că a plătit câte 6.000 de lei pentru revizia a 33 de centrale termice şi a cumpărat de şase ori mai multe consumabile decât predecesorul său. Cumnatul său era pontat la serviciu în timp ce dădea Bacul. Controalele l-au absolvit, Anchidin fiind vicepreşedinte PC Iaşi. Răzbunător, directorul CFR Marfă îi impută celui care l-a reclamat suma de 16.000 de lei, cheltuielile comisiei de anchetă.

 

 

CFR Marfă se pregăteşte să dea 2.500 de oameni afară, instanţele din toată ţara duduie de procese intentate de angajaţi care revendică drepturi băneşti, iar satrapii locali aruncă cu banii în dispreţ total. Pentru că a fost reclamat de un angajat, Dumitru Anchidin, directorul regional al CFR Marfă Iaşi, a cerut ca toate cheltuielile cu comisia de anchetă, în valoare de 16.000 de lei, să-i fie imputate celui care a făcut sesizările. În timp ce CFR Marfă este în dezagregare, Dumitru Anchidin s-a îmbogăţit în ultimii ani. 

 

Consumabile de 6 ori mai scumpe

Recent, în Iaşi a călcat o comisie de la Bucureşti, venită să analizeze reclamaţiile unui angajat din cadrul CFR Marfă Iaşi. Laurenţiu Marian Trofin are lupte grele şi lungi cu şefii, fiind dat afară în 2012 şi sancţionat în 2013, dar de fiecare dată a câştigat procesele. Aflat în conflict cu Anchidin, a trimis sesizări la superiorii acestuia, dar şi la ANI, DNA, Guvern şi Preşedinţie.

„În anii 2011 şi 2012 la CFR Marfă Sucursala Moldova – Iaşi, pe timpul guvernării PDL-iste, s-au achiziţionat consumabile pentru tehnică de calcul în jur de 12.000 lei/an, dar de când a venit directorul politruc de la PC, pe nume Anchidin Dumitru, din octombrie 2012, s-au achiziţionat cu concursul PSD-istului Cristea Dănuţ, care are pe mână banii pentru achiziţii de materiale şi produse pentru acelaşi număr de calculatoare, consumabile pentru tehnică de calcul de peste 70.000 lei”, a reclamat Trofin.

Comisia a confirmat sumele, dar a susţinut că achiziţiile au fost legale pentru că au avizul lui Anchidin şi, mai mult, nu s-au putut verifica preţurile de pe piaţă pentru că furnizorii contactaţi nu le-au pus la dispoziţie listele de preţuri. De parcă a afla cât costă în medie un top de hârtie şi a compara suma cu cea girată de Anchidin ar fi fost o operaţiune de tip cibernetic.

 

Dumitru Anchidin nu este deranjat de nimeni în parohia pe care o conduce cu mână largă 

Da’ tabla? Cât costă tabla?

O altă achiziţie vizată a fost cea de toner. Contractul a fost publicat iniţial pe site-ul CFR ca fiind realizat în decembrie 2013, dar după câteva zile a fost modificată data de pe site, iar contractul a apărut ca fiind încheiat în luna noiembrie. Comisia de anchetă a constatat că o funcţionară a introdus greşit datele, iar ulterior s-a făcut corecţia necesară.

Tot Trofin a sesizat că anul trecut s-au cumpărat lopeţi şi mături de 9.000 lei, iar tabla pusă pe staţia Suceava Marfă a costat 107.000 lei, ceea ce la preţul pieţei ar corespunde unei suprafeţe de 8.000 mp! Trebuie spus că staţia respectivă este amplasată într-o casă, ca să nu aibă cineva impresia că ar avea un acoperiş ca acela al Operei din Sydney. Comisia venită să verifice reclamaţiile a constatat că achiziţia de mături şi lopeţi a fost oportună, iar la Suceava banii au fost şi pentru repararea unor trotuare, iar contractul a fost respectat.

 

 

Citește și Casa lui Enescu, o RUȘINE cât România. Halul în care a ajuns acest imobil arată ce suntem: nepăsare, birocraţie şi o istorie aruncată la coş

 

 

6.000 lei o revizie de centrală

Seria neconcordanţelor dintre preţurile de pe piaţă şi cele plătite de Anchidin a continuat şi Laurenţiu Trofin a sesizat că s-au plătit la începutul acestui circa 200.000 lei pentru revizii la centralele termice. Comisia a confirmat că este vorba de 33 de centrale termice şi că firma Cosmin Company SRL a efectuat reviziile.

De fapt, angajatul CFR reclamase că s-au plătit pentru revizie peste 6.000 lei pentru fiecare centrală termică, în timp ce comisia a verificat doar dacă firma contractantă şi-a făcut treaba. În mod identic, Trofin a reclamat că s-au cheltuit sume colosale pentru repararea maşinilor de serviciu, iar comisia de anchetă i-a răspuns că anul trecut, pentru reparaţia a 10 autoturisme, s-au cheltuit 60.000 lei.

 

 

Cum s-a dedublat cumnatul

Angajarea cumnatului lui Dumitru Anchidin ca şofer la CFR Marfă nu a fost ocolită de Laurenţiu Trofin. Acesta a acuzat faptul că Victor Ospiru şi-a dat anul trecut Bacalaureatul în Iaşi, deşi figura ca prezent la serviciu la Suceava. Nici de această dată membrilor comisiei nu li s-a părut nimic în neregulă. „Referitor la perioada 1-5 iulie 2013 precizată, în care salariatul Ospiru Victor a susţinut BAC-ul la Liceul Nicolina Iaşi, din verificarea condicii de prezenţă, a foii colective de prezenţă şi a foilor de parcurs, s-a constatatat că salariatul menţionat a fost prezent la serviciu. Din declaraţia dată de salariatul Ospiru Victor pentru lămurirea aspectelor precizate în petiţia d-lui Trofin Laurenţiu, au rezultat următoarele: În data de 03.07.2013 şi 05.07.2013 salariatul a fost plecat din unitate timp de 2 ore în intervalul 08,45-10,45 la Liceul Anghel Saligny pentru susţinerea examenului de Bacaulaureat care începea la ora 9.00”.

 

Încă puţin, şi cu banii de la Suceava se putea acoperi, ipotetic, Opera din Sydney

Suceava e la 500 metri de Iaşi!?

Victor Ospiru este angajat la Suceava, fiind unul dintre cei 4 şoferi ai CFR Marfă. Cu toate acestea, comisia l-a mutat pe Ospiru la Iaşi. „La ora 8.00 salariatul Ospiru Victor a semnat în condica de prezenţă şi pentru faptul că nu avea curse de efectuat până în jurul orei 12,00, s-a deplasat la ora 08,45 la Liceul Anghel Saligny, aflat la aproximativ 500 metri de locul de muncă. Conform declaraţiei, salariatul Ospiru Victor a părăsit sala de examene după 1,30 ore, atât în data de 03.07.2013 cât şi în data de 05.07.2013, pentru faptul că după ce au fost comunicate subiectele a constatat că nu le cunoaşte suficient”, se arată în raport. Trebuie spus că Victor Ospiru a picat Bacalaureatul.

 

 

Citește și EXCLUSIV 7EST, bombă naţională: 112 milioane de lei umflate de un ONG anonim din fon
durile POSDRU. Cine se ascunde în spatele Asociaţiei Elen

 

 

Ochiuri de geam la preţuri exorbitante

De altfel, toate reclamaţiile făcute de Trofin s-au soldat cu răspunsuri hazlii din partea comisiei de anchetă. Astfel, angajatul de la CFR Marfă a reclamat faptul că „în luna octombrie firma SC Conplast SRL a montat în podul mansardă de la clădirea unde avem birourile 4 ochiuri de geam stil termopan cu rama din lemn de brad, de 65x65cm, pentru aerisire la locul de fumat, acestea costând aproximativ 25.000 lei fără TVA. Cu aceşti bani puneam la tot blocul termopane”. Comisia a constatat că lucrarea a costat doar 20.000 lei, fără TVA şi că firma şi-a îndeplinit obligaţiile. Ca în situaţiile anterioare, fără a verifica corectitudinea preţurilor.

 

Concluzia: nu s-a schimbat nimic

Anchidin a scăpat de sancţiuni. Ca urmare, a cerut conducerii centrale să îi impute lui Trofin suma de 16.000 lei, costurile de cazare şi diurnă ale comisiei, pe motiv că acesta a făcut reclamaţia şi trebuie să plătească pentru asta. Mai mult, la sfârşitul lui februarie, Laurenţiu Trofin a fost notat cu „nesatisfăcător” la evaluarea anuală, iar Anchidin a încercat să-l dea afară. Trofin a contestat calificativul, iar Dumitru Anchidin a fost blocat pentru că, la rândul său, contestase evaluarea. Trofin trebuie să aibă însă grijă ce marfă duce prin instituţie, Anchidin e cu ochii pe el. 

 

 

Citește și TRAGIC: 2.500 de oameni concediați la CFR Marfă. Sindicatul sare în capul lui Anchidin: „Dă-ți afară cumnatul!”

 

 

Represaliile şefului: lui Trofin i s-a încălcat dreptul la petiţie

Acelaşi Dumitru Anchidin a dezvăluit că a dispus percheziţionarea electronică a computerului utilizat de Laurenţiu Trofin. Pretexul a fost uşor de găsit şi este redat în adresa trimisă centralei CFR Marfă. „Mai mult, la sesizarea verbală a şefului său direct, că acesta ar avea alte preocupări în timpul serviciului, şi motivat de faptul că petiţionarul a reclamat o defecţiune la calculator, am numit o comisie care să verifice aceste aspecte. Aşa cum reiese din Nota de constatare încheiată, pe care o anexez în copie, petiţionarul nu numai că nu avea nicio lucrare de serviciu, dar a reieşit că în timpul programului de lucru accesa frecvent internetul (prin internet-mobil personal)”, reclama Anchidin.

 

Despăgubiri plătite în rate

Şi hotărârile judecătoreşti sunt facultative în CFR Marfă, iar câştigarea unui proces poate fi motiv de concediere. „Vânat” de Dumitru Anchidin din cauza reclamaţiilor pe care le-a întocmit şi apoi retrogradat din funcţie, Trofin a semnat cu obiecţiuni noua fişă a postului. A fost sancţionat pentru aceasta, dar s-a adresat instanţei şi a anulat sancţiunea administrativă.

Mai mult, a reuşit să obţină şi plata unor sume de bani restante, iar acest lucru a fost privit ca un act de indisciplină. „Un alt exemplu care trebuie menţionat este că petiţionarul a executat silit unitatea pentru drepturi băneşti, încălcând în totalitate două dispoziţii ale Directorului General al CFR Marfă care prevedeau că plata acestor drepturi se face eşalonat. (…) Aceste reglementări îl obligă pe salariat să se abţină de la orice acţiune care ar prejudicia interesele societăţii angajatoare, ceea ce petiţionarul nu a făcut”, a susţinut Anchidin.

 

 CFR Marfă, un mastodont care riscă să strivească soarta a mii de oameni şi din cauza managementului defectuos

Dezastrul de la CFR Marfă

Una dintre cele mai mari companii de profil din Europa de Est, CFR Marfă a trecut brusc de la profit la pierdere în 2008-2009, pe fondul pierderii celor mai importante contracte de transport în favoarea operatorilor privaţi, în special a Grupului Feroviar Român, condus de Gruia Stoica. Acesta a fost arestat după ce a negociat un contract de transportare a cărbunelui din Valea Jiului, oferind o şpagă de 3 milioane de euro.

O încercare de privatizare a companiei, derulată în 2013, a eşuat, ceea ce a adâncit dificultăţile în activitate, operaţiunea urmând a fi reluată în viitor. Recent, s-a anunţat faptul că 2.500 de angajaţi vor fi concediaţi, ceea ce ar fi doar un alt val de disponibilizări. CFR Marfă este şi unul dintre cei mai mari datornici la bugetul de stat.     

 

Cum s-a îmbogăţit Anchidin pe spatele CFR

Dumitru Anchidin are o activitate de mulţi ani în sistemul Căilor Ferate, ajungând în diferite funcţii de conducere pe criterii politice, iniţial PSD, apoi PC.

În urmă cu câţiva ani, printr-o firmă condusă de cumnatul său, Victor Ospiru, Anchidin a licitat şi a obţinut dreptul a a opera transport de călători, în regim privat, pe trei trasee din judeţul Suceava. Ministerul Transporturilor şi CFR Călători, instituţile la care lucra, i-au dat trasee, trenuri, locomotive, angajaţi şi subvenţii. La schimb, Anchidin a făcut 1 milion de lei profit net, şi-a cumpărat două vile, are 55.000 de euro în cont şi are şi acum datorii către CFR. În nici un moment el nu a părăsit funcţia deţinută la Căile Ferate.  

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments