Odată cu debutul BMW i3 şi BMW i8, portofoliul de modele al mărcii include primele automobile premium construite special pentru condusul cu emisii zero.
Cu ocazia prezentării internaţionale de presă a noului BMW i8, pregătit pentru debutul pe pieţe selectate deja din luna iulie a acestui an, compania merge un pas mai departe şi prezintă un concept inovativ de utilizare a energiilor regenerabile. „Solar carport” este un concept de garaj echipat cu panouri solare care foloseşte tehnologii de avangardă şi un design inovativ marca BMW Group DesginworkUSA pentru o soluţie premium care completează perfect gama de modele BMW i.
DesignworkUSA a folosit ca inspiraţie limbajul de design BMW i în construcţia acestui concept şi în selecţia materialelor şi culorilor, totul stând sub semnul ideii de dezvoltare durabilă. Alături de fibra de carbon, principalul material folosit este bambusul. Datorită creşterii rapide, acesta este considerat un material important în dezvoltarea durabilă. Pentru generarea de electricitate sunt utilizate module solare de înaltă calitate, sticlă-pe-sticlă. Acestea oferă transparenţă, sunt foarte rezistente şi au un randament energetic crescut. Pentru panourile utilizate în Europa se oferă o garanţie de 30 de ani.
Acest concept de „solar carport” nu doar că oferă o sursă de energie regenerabilă, dar poate asigura şi o independenţă energetică, astfel încât clienţii pot fi protejaţi de variaţia preţurilor la energie. Împreună cu BMW i Wallbox Pro, automobilul BMW i poate fi încărcat de la carport. Sistemul realizează şi o analiză a procesului de încărcare, arătând raportul dintre energia din reţea şi energia solară generată folosite pentru încărcare. Suplimentar, dacă energia solară este generată dincolo de necesarul de încărcare al automobilului, aceasta poate fi direcţionată către utilizarea casnică.
Utilizarea constantă a energiei din surse regenerabile are un impact important în reducerea amprentei de CO2 a automobilului şi permite utilizarea extinsă a BMW i8 în regim exclusiv electric. Cu bateria complet încărcată, modelul automobilul sport plug-in hybrid are o autonomie de aproximativ 37 km în mod electric, cu emisii zero.
„Prin dezvoltarea acestui concept de solar carport, am abordat o soluţie completă: nu doar automobilul în sine respectă ideea de sustenabilitate, dar şi alimentarea cu energie”, explică Tom Allemann, responsabil pentru designul acestui carport în cadrul BMW Group DesignworksUSA. „Prin urmare, aceasta reprezintă o nouă generaţie de garaje care permit ca energia să fie produsă într-un mod simplu şi transparent. Face ca tema esenţială a construcţiei ultrauşoare să fie atât vizibilă, cât şi palpabilă.”
BMW Group Designworks USA este o companie cu sediul în California şi cu centre în Europa, Asia şi America. Compania lucrează pentru mărcile BMW Group, dar şi pentru un număr mare de clienţi industriali importanţi ca generator de idei de design.
(Sursa: capital.ro)