Companiile nu mai caută angajaţi ca forţă de muncă, ci mai ales talente. Iar pentru asta trebuie să analizeze atent numărul mare de CV-uri pe care le primesc zilnic. Sarcina lor poate fi însă mult mai uşoară dacă însuşi aplicantul ştie cum să se vândă înainte de a fi chemat la interviu. Oricât de ciudat ar părea, un angajat de succes trebuie să se uite la sine ca la un produs şi să-şi facă un brand propriu. Să facă din sine o marcă atrăgătoare, cu care să-şi câştige un post bine plătit, relatează Digi 24.
Dacă eşti în cautarea unei noi slujbe, să trimiţi sute de CV-uri pe adresele companiilor nu este de ajuns sau cel puţin nu te diferenţiază de toţi ceilalţi aplicanţi care pot face acelaşi lucru. Important este să aduci plusvaloare informaţiilor despre sine, iar asta o poţi face cu ajutorul internetului. În spaţiul virtual se găsesc o sumedenie de instrumente de autopromovare cu care-ţi poţi construi un brand personal. Mergeţi dincolo de site-urile de recrutare de tip Ejobs, BestJobs sau MyJob şi fă-ţi profil pe site-urile serioase de socializare profesională, ca LinkedIn. Aici este spaţiul în care-ţi poţi pune în valoare CV-ul.
În cazul acestor site-uri, trei elemente sunt extrem de importante: titlul funcţiei deţinută în prezent, poza şi informaţiile despre specializări. Poate cea mai comuna greşeală este că utilizatorul pur şi simplu copiază informaţiile din CV şi le trece în pagina de profil.
Nu este însa suficient, pentru că angajatorul vrea să ştie mai precis de ce proiecte te-ai ocupat, ce rezultate ai avut, care a fost impactul muncii tale. Nu te feri de cuvinte tari şi chiar de ceva laudă de sine, dar fără exagerări. De foarte mare ajutor sunt şi testimonialele pe care le pot oferi colegii şi foştii şefi. Astfel, viitorul angajator va avea o mai mare siguranţă că eşti un om apreciat la locul de muncă.
Extrem de importante sunt conexiunile pe care ţi le faci în reţeaua profesională de socializare. Nu poţi ajunge direct la managerul companiei decât dacă întâi te împrieteneşti cu subordonaţii lui. Aşa vei putea intra în contact cu viitorul angajator şi-ţi vei putea cunoaşte, virtual, şi colegii. Poate vei avea chiar surpriza să găseşti pe cineva cunoscut, care poate să-ţi dea informaţii din interiorul companiei şi care să-ţi facă o recomandare pentru manageri.
Documentarea pe internet te ajută totodată să-ţi dai seama şi cine este persoana care ar putea să-ţi devină şef direct. Aşa vei ajunge să-l cunoşti mai bine, să găseşti eventualele puncte comune, precum hobby-uri sau preferinţele în materie de lectură.
Dacă tot foloseşti reţelele online pentru a-ţi face conexiuni, bine ar fi ca atunci când ai ocazia să împărtăşeşti informaţii interesante din domeniul de activitate cu ceva comentarii personale. Un simplu link dat către un articol de presa nu spune însă prea multe despre modul în care vezi acel subiect. Dincolo de promovarea online, poate cel mai important lucru este onestitatea. Orice ambalaj poate fi facut să arate bine, dar el trebuie să înveleasca un conţinut de bună calitate.
(Sursa: dig24.ro)