Dan Şova provoacă un scandal imens: i-a înlocuit pe şefii de la TAROM, CFR Marfă şi aeroporturile din Capitală cu clienţi politici şi consilieri

0
110

Managerii instalaţi la şefia companiilor de stat nu au rezistat prea mult în funcţii. Unii dintre ei au plecat la doar o jumătate de an de la numire. În mai puţin de o lună, ministrul Trasporturilor, Dan Şova, a schimbat conducerile Tarom, CFR Marfă, dar şi pe cea a aeroporturilor bucureştene. În locul foştilor şefi şi-a numit o parte din consilieri sau personaje controversate, unii cu dosare penale.

 

 

Primii care şi-au pierdut funcţiile au fost şefii de la Tarom.

 

„A fost respins planul de administrare. Nu a fost considerat suficient de bun pentru TAROM. Dacă o să uitaţi la cei care sunt numiţi în consiliul de administraţie o să vedeţi că au pregătire fie în aviaţie, fie sunt finanţişti”, a spus pentru Digi 24 Dan Şova, ministrul Transporturilor.

 

„Nu sunt un specialist în aviaţie. Încă mai pot citi şi noaptea, aseara m-am culcat la 1.00 si m-am trezit la 5.00”, declară Gabriel Dumitraşcu, preşedinte al Consiliului de Administraţie al TAROM.

 

Chiar şi aşa, Gabriel Dumitraşcu, şeful privatizărilor din Departamentul pentru Energie, a fost numit în conducerile a două companii de stat: Aeroporturi Bucureşti, dar şi TAROM.

Funcţii în două societăţi a primit şi Dan Andrei, fost pilot militar în perioada comunistă şi unul dintre cei care au făcut parte din echipajul prezidenţial a lui Nicolae Ceauşescu. În prezent, este şi director la o companie aeriană privată.

 

„Compania la care sunt director de operaţiuni de zbor este o companie care are un avion business jet. Nu este concurent pe piaţa TAROM”, susţine Dan Andrei.

 

Şef peste aeroporturi a fost numit Sorinel Ciobanu. Acesta a fost acuzat de procurorii DNA că a prejudiciat aeroporturile cu 4 milioane de euro. A fost achitat, însă, definitiv pe 25 mai.

 

Personaje controversate au fost instalate şi în fruntea CFR Marfă. Printre ele, George Buruiană, un apropiat a lui Gruia Stoica şi singurul om din România care a reuşit să falimenteze un operator privat de marfă: Servtrans.

 

Din noul consiliu de administraţie al CFR Marfă face parte şi un consilier al ministrului Dan Şova, dar şi şefa sa de cabinet. Alina Pârâială se mai regăseşte şi la şefia CFR SA.

 

„Cele trei companii trecuseră de pe pierderi mari pe profit. Nu există pentru care să faci o schimbare. Nu ştiu care va fi reacţia FMI, s-ar putea chiar să se rupă acordul”, spune Otilia Nuţu, expert pe transporturi.

 

Foştii manageri spun că, prin instalarea în companiile de stat a unor oameni care răspud la comandă politică, se urmăreşte controlul asupra contractelor.

 

„Politicul încearcă să aibă privilegii în companiile de stat. Să începem cu accesul la resurse. Aceste companii pot avea contracte de prestări servicii la preţuri ceva mai mari, se pot angaja aici rude, prieteni, membri de partid, pot pune la dispoziţia ministerului maşini”, a declarat Radu Merica, fost preşedinte al Consiliului de Administraţie al CNAB.

 

Specialiştii spun că ieşirea din acest cerc vicios s-ar putea face prin privatizarea companiilor. Ministerul Transporturilor a cheltuit 200.000 de euro pentru recrutarea managerilor în societăţile din subordine.

 

 

(Sursa: digi24.ro)

0 0 votes
Article Rating


Articolul precedentOsetia de Sud este gata să se alipească Rusiei
Articolul următorDezvăluirile lui Hillary Clinton despre Nicolas Sarkozy
Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments