BANCPOST, PRINSĂ CU OCAUA MICĂ. O familie de ieșeni muncește în străinătate ca să-şi plătească ratele, iar acum vrea comisionul înapoi

0
340

Doi soţi din satul Bosia susţin că au semnat pentru credit în necunoştinţă de cauză şi că au de plătit sume mai mari decât credeau la început.

 

Pe rolul Tribunalului Iaşi se află un dosar în care o familie de ieşeni acuză clauzele abuzive trecute în contract de către reprezentanţii băncii.

 

Ţeapă de aproape o mie de euro

Nemulţumiţi de creditul oferit de Bancpost sunt doi ieşeni din satul Bosia, comuna Ungheni. Soţii Carmen şi Costel Ursu au contractat un credit în cuantum de 27.900 de lei pentru o perioadă de 120 luni la o sucursală Bancpost din Iaşi. ”Declarăm ca fiind abuzive alineatul 2 de la pct. 4.1 în sensul că obligă la un comision de administrare a creditului de 0,45% aplicat la valoarea creditului”, se arată în cererea de chemare în judecată. Ieşenii au calculat şi au ajuns la concluzia că banca a încasat abuziv suma de 3.743 lei, aproximativ 900 de euro, motiv pentru care doresc restituirea acestor bani, plus cheltuielile de judecată.

 

Nu au înţeles contractul

Soţii Ursu mai precizează că în momentul semnării contractului, ofiţerul de credite nu le-a oferit toate detaliile legate de condiţiile împrumutului. ”La momentul semnării contractului, banca nu ne-a oferit contractul acasă ca să-l putem citi în amănunt şi nici nu ne-a oferit explicaţii pe înţelesul nostru, deşi am solicitat. Întrucât condiţiile economice s-au înrăutăţit foarte mult pentru noi, am hotărât să plecăm în străinătate pentru susţinerea ratelor. Pentru a ne rezolva problemele ne-am adresat Protecţiei Consumatorului, care ne-a răspuns la petiţia noastră printr-o aşa-zisă contraofertă în sensul că banca ar avea soluţii pertinente care ar avea ca efect diminuarea ratelor”, spun soţii Ursu. Reprezentanţii Bancpost nu au răspuns pentru a oferi un punct de vedere.

 

 

Deseori, relaţiile dintre familiile care au luat credite şi reprezentanţii băncilor nu sunt dintre cele mai cordiale

Există şi alte procese similare?

Pentru ca o clauză să fie abuzivă aceasta trebuie să fie negociată direct cu consumatorul şi să creeze un dezechilibru semnificativ între drepturile şi obligaţiile părţilor şi, nu în ultimul rând, să fie încălcate cerinţele bunei credinţe. ”În acest moment, clienţii mei sunt plecaţi în străinătate. Cert este că banca are mai multe procese de acest gen”, a declarat Domniţa Plămădeală, apărătorul soţilor Ursu.

 

 

Citește și Nichita, Adomniţei, daţi-le trezirea şefilor din asistenţa socială! Investiţii de sute de mii de euro abandonate. Construcţiile pentru bătrâni şi orfani – mândre şi frumoase, dar goale

 

 

Bancpost a pierdut procese de acest gen

Recent, un client din Timiş a reuşit să câştige un proces cu Bancpost după ce a acuzat clauzele abuzive din contract. Conform presei centrale, Ramona Botoroga a dat în judecată banca după ce în contractul de credit ipotecar, banca a majorat dobânda. La început, dobânda era de 7%, ca mai apoi să se adauge o marjă de 6,7%. Tribunalul Timiş a hotărât că marja de dobândă este zero, motiv pentru care Ramona Botoroga va primi banii înapoi, mai exact, dobânda practicată, plus comisionul de administrare.

0 0 votes
Article Rating


Abonează-te
Anunță-mă
0 Comments
cele mai vechi
cele mai noi cele mai votate
Inline Feedbacks
View all comments